Preventivní program Hrou proti AIDS pro žáky 8. a 9. ročníku připravila KHS Ostrava. Žáci byli seznámeni s důležitými informacemi, jak se před šířením HIV chránit, jak přistupovat k testování, léčbě ale především k prevenci.
AIDS (získaný syndrom imunitní nedostatečnosti) je vážné onemocnění, které se vyvinulo v důsledku infekce virem HIV (lidský imunodeficitní virus).
Hrou se žáci seznámili se způsobem, jak HIV ovlivňuje imunitní systém a jak se může šířit. Vnímali roli člověka, který se musí rozhodovat i o ochraně, např. používání kondomů nebo testování na HIV, a tím chrání své zdraví. Žáci se učili, jak rozpoznat varovné příznaky onemocnění.
Preventivní program kombinoval edukaci a prevenci, kladl důraz nejen na ochranu zdraví, ale také na to, aby byla zachována důstojnost a práva každého jednotlivce, aby se vytvořil zdravější a informovanější svět.
Mgr. Marie Šnokhousová
V úterý 22. dubna jsme si ve speciální třídě IX. A připomněli Den Země. Tento den jsme věnovali aktivitám, které pomáhají přírodě a učí nás, jak ji chránit. Ráno jsme si společně povídali o tom, proč je důležité starat se o naši planetu. Pracovali jsme s pracovními listy, kde jsme si opakovali, jak správně třídit odpad a jak můžeme pomáhat životnímu prostředí. Poté jsme se vydali do okolí školy, kde jsme sbírali odpadky. Byli jsme překvapeni, kolik odpadků jsme našli. Měli jsme dobrý pocit, že jsme pomohli vyčistit přírodu alespoň v našem okolí. Po návratu do školy jsme vyráběli plakát s ekologickou tematikou. Na plakátě, který jsme vytvořili ke Dni Země, jsme znázornili rady, jak se správně chovat v přírodě a proč je důležité chránit naši planetu.
Den Země jsme si moc užili. Naučili jsme se spoustu nového a zároveň jsme udělali i něco dobrého pro naše životní prostředí.
Mgr. Radomíra Duszková
V naší třídě jsme si i letos udělali tradiční projektový den – Velikonoce. Žáci na začátku hledali symboly Velikonoc. Společně jsme si vysvětlili význam těchto symbolů a podstatu těchto svátků. Na pracovních listech jsme hledali stejná velikonoční vajíčka, s pomocí číselné řady si žáci složili zajíčka. V rámci pracovních činností jsme si vyrobili – zajíčka – vlnu žáci omotávali, procvičili si jemnou motoriku. Samozřejmě nemohlo chybět přání k Velikonocům a zápich do květináče ve tvaru vajíčka. Závěrem jsme si zazpívali jarní písničky.
Mgr. Michaela Sasoňová