Články zařazené v kategorii "leden, 2025":
Žáci VIII. B se zapojili do dalšího úkolu v rámci programu Recyklohraní, tentokrát na téma „Na cestě k odpovědné spotřebě“. Cílem bylo žákům přiblížit, jak je důležité šetřit a neplýtvat – ať už jde o vodu, elektřinu, potraviny, nebo věci, které denně používáme. Nejprve jsme si přečetli říkanku o skřítkovi Neználkovi, který nevědomky plýtval vodou, elektřinou a jídlem. Pomocí obrázků jsme si ukázali, co dělal špatně, a společně jsme vymýšleli, jak to dělat lépe. Žáci pomáhali farmáři pojmenovávat zeleninu a zvířata na farmě, hledali cesty v bludišti, spojovali věci, které k sobě patří, a kreslili, jak správně šetřit vodou při čištění zubů. Také se dozvěděli, jaké produkty získáváme od jednotlivých zvířat a jak jsou pro nás užitečné. Vybarvovali omalovánky s Neználkem podle čísel, čímž si procvičili číslovky od 1 do 5 a rozvíjeli jemnou motoriku. Na závěr si zahráli pexeso, při kterém si zopakovali získané vědomosti. Celý projekt byl pro žáky přínosný a zábavnou formou je naučil, jak se chovat zodpovědně k přírodním zdrojům.
Mgr. Iveta Koštialiková, Pavlína Bajdová, Alena Russnáková
V rámci projektu Táhneme za jeden provaz z dotace KÚ MSK naše třída sehrála pohádku O řepě. Pozvali jsme naše spolužáky ze speciálních tříd a ve veselé atmosféře jsme předvedli pohádku O řepě. Dědeček Dominik zasadil semínko a vyrostla mu opravdu obrovská řepa, kterou bohužel sám vytáhnout nemohl. Poprosil o pomoc babičku Míšu, vnučku Karolínku, pejska Vašíka, kocoura Adama. Nakonec s myškou Matyášem vše zvládl. Následovaly aktivity na pracovních listech pro každou třídu – skládání řepy z papíru, posloupnost obrázků a hledání stínů z této pohádky, grafomotorická cvičení, omalovánky. Po skupinové práci bylo vrcholem programu společné opravdové tahání za jeden provaz, kde na konci provazu byl košík se skutečnou řepou. Každá třída si odnesla svou řepu ve sklenici. Žáci si zábavnou, známou pohádkou a aktivitami připomněli, jak je podstatné si vzájemně pomáhat. Důležitý je každý z nás. Společně dokážeme vše zvládnout a celá naše škola umí táhnout za jeden provaz. A to bylo hlavním cílem našeho snažení.
Mgr. Michaela Sasoňová
V naší škole se v rámci projektu Nadace OKD – Prací k lepší budoucnosti uskutečnily jedinečné projektové dny s názvem Peče celá škola. Tento projekt, který měl za cíl nejen rozvíjet týmovou spolupráci, ale také podpořit kreativitu, zručnost a vzájemnou komunikaci mezi žáky a vyučujícími.
V rámci projektu se žáci seznámili s procesem přípravy a pečení různých druhů pokrmů, ale také se dozvěděli, jak takové aktivity mohou pomoci rozvíjet dovednosti potřebné pro budoucí profesní život.
Projektové dny začaly teoretickými přípravami, kdy si žáci pod vedením učitelů prohloubili své znalosti o pečení a základních ingrediencích. Celá škola se rozdělila do týmů, kde každý tým vytvářel specifický pokrm, například cukroví, tyčinky, chléb. V tomto procesu se žáci učili nejen techniky pečení, ale i plánování, rozdělení úkolů a komunikaci v týmu.
Projekt Peče celá škola se ukázal jako skvělé spojení zábavy, vzdělávání a vzájemné pomoci. Žáci si nejen zlepšili praktické dovednosti, ale také si uvědomili, jak důležité je spolupracovat a vzájemně se podporovat. Projekt tak přispěl k vytvoření prostředí, kde se žáci nejen učí, ale také rozvíjejí jako osobnosti připravené čelit výzvám budoucnosti.
Tento projekt byl skvělým příkladem toho, jak i tak jednoduchá činnost, jako je pečení, může vnést do školy nové energie, nadšení a vytvářet pozitivní vztahy mezi všemi zúčastněnými. Těšíme se na další podobné aktivity, které budou i nadále podporovat lepší budoucnost našich žáků.
Mgr. Michal Sebroň