Články zařazené v kategorii "říjen, 2020":


BAREVNÝ PODZIM

Publikováno: /říjen, 2020/

Naše škola se zúčastnila oblastní výtvarné soutěže „Barevný podzim“ 2020, kterou pořádá DDM Ostrava-Poruba. Žákům se výtvarné ztvárnění podzimu povedlo. Jejich výkresy jsme v daném termínu odeslali a zcela určitě budou hezky reprezentovat naši školu.

Chválíme všechny účastníky soutěže:

* ze ZŠ. Jarní 400 - Frühaufovou Sáru, Vokurkovou Lucii, Makulu Tibora ze III.A,

* ze ZŠ, Slezská 200 - Balíkovou Nikol, Wilczeka Šimona Mária ze IV.B, Mášovou Vanesu, Fizera Adama, Okruhlicu Patrika ze VI.A, Hrušovskou Zuzanu, Gáborovou Dajánu ze VII.A,

* ze ZŠS, Slezská 200 – Jaroslava Stanka z IX.B a žáky VI.B, VIII.B a IX.A za jejich krásné kolektivní práce.

Děkuji i p. učitelkám za zapojení žáků do této výtvarné soutěže.

Jarmila Nelhübelová, garant soutěže

Fotogalerie zde:


Recyklohraní - poděkování

Publikováno: /říjen, 2020/


Projekt Plody podzimu-poznáváme ovoce z našich zahrad a sadů v VII.B

Publikováno: /říjen, 2020/

Tento projekt plnila naše třída dlouhodobě na konci září a v první polovině října. Kromě poznávacích činností jsme ovoce třídili, rozlišovali barvu, velikost, poznávali podle hmatu a chuti. K říkadlům s ovocnou tematikou jsme se naučili pohybový doprovod. Také jsme tvořili různé výtvarné práce s tímto námětem. Děti hodně bavily praktické činnosti-pečení štrůdlu, nákup ovoce v Hypernově, zpracování jablek-sušení, výroba křížal. Všechny děti si zaslouží velkou pochvalu, protože se aktivně zapojily do plánovaných činností.

Mgr. Jana Raszková

Fotogalerie zde


Recyklohraní

Publikováno: /říjen, 2020/

Velké pátrání aneb Na stopě vody ve vaší sklenici

Úkolem dětí ZŠS bylo zapátrat, jak se dostane pitná voda až do sklenice, tedy jak se postupně upravuje, než si ji mohou napustit z kohoutku. Důležitá je i cesta zpět do přírody, tedy jak se na cestě opět čistí a kam se vypouští.

Vytiskli jsme schéma koloběhu vody ve vodárenství. Popsali jsme, co se v jednotlivých fázích děje a proč. Na internetu jsme vyhledali a vytiskli reálná místa ve svém regionu, včetně jména vodního zdroje, čistírny odpadních vod - přehradu Kružberk, úpravnu vody v Podhradí, čističku odpadních vod v Karviné a v Orlové.

M.Šnokhousová

Fotogalerie zde


Říjnové kouzlení s plody podzimu

Publikováno: /říjen, 2020/

V rámci třídenního projektu věnovanému podzimní přírodě, jejími typickými znaky a plodům podzimu, jsme si formou pozorování, vyprávění, rozhovoru, vycházek, hravých prvků, pracovních listů a s využitím dokumentů o přírodě v PC, zopakovali a upevnili znalosti k tématu. Žáci si přírodniny nasbírali, manipulovali s nimi v hudebně – pohybových chvilkách a tvořili v pracovních činnostech. Přečetli si o tom, co nám příroda na podzim dává, jak zužitkováváme její plody. Vše si také zapsali a v matematice spočítali jednotlivé druhy. Podzimní příroda je pro žáky velkým lákadlem a inspirací k aktivitám.

 

Dne 9. 10. Mgr. Ivana Valčáková

Fotogalerie zde


Webinář

Publikováno: /říjen, 2020/
Žáci VII.A a VIII.A se 8.10.2020 zapojili do webináře zaměřeného na problematiku HIV a AIDS, který pravidelně připravuje
Česká společnost AIDS pomoc pro školy a jejich žáky a studenty.

Vzhledem k současné situaci jsou tyto webináře otevřeny jednotlivcům, kteří mají zájem dozvědět se více o HIV a AIDS. 

Vysílání žáci sledovali na internetu společně se svými učiteli.

Pořad moderoval David Vaníček a žákům byla nabídnuta k využití i možnost si během vysílání pohovořit s lékaři (odborníkem na HIV a preventistou) a také se zkušeným lektorem.

M.Šnokhousová


Naše mise do vesmíru – vesmírné tvoření

Publikováno: /říjen, 2020/

Na projektový den v planetáriu navazovaly ještě malé třídní projekty o vesmíru, které shrnuly všechny poznatky.

Snažili jsme se o vytváření základů pro práci s informacemi, o rozvoj kooperativních dovedností, o vytvoření základů aktivních postojů dětí ke světu.

V hodinách českého jazyka žáci četli zajímavosti o planetách, slovně vyjadřovali svou fantazii a rozšiřovali si tak slovní zásobu. Ve výtvarné výchově žáci rozvíjeli svou představivost a snažili se o estetické a logické uspořádání své práce. Při svém tvoření v pracovních činnostech procvičovali různé manipulační, konstruktivní a grafické činnosti.

Své práce žáci prezentovali před třídou.

Fotogalerie zde