Články zařazené v kategorii "říjen, 2020":
Naše škola se zúčastnila oblastní výtvarné soutěže „Barevný podzim“ 2020, kterou pořádá DDM Ostrava-Poruba. Žákům se výtvarné ztvárnění podzimu povedlo. Jejich výkresy jsme v daném termínu odeslali a zcela určitě budou hezky reprezentovat naši školu.
Chválíme všechny účastníky soutěže:
* ze ZŠ. Jarní 400 - Frühaufovou Sáru, Vokurkovou Lucii, Makulu Tibora ze III.A,
* ze ZŠ, Slezská 200 - Balíkovou Nikol, Wilczeka Šimona Mária ze IV.B, Mášovou Vanesu, Fizera Adama, Okruhlicu Patrika ze VI.A, Hrušovskou Zuzanu, Gáborovou Dajánu ze VII.A,
* ze ZŠS, Slezská 200 – Jaroslava Stanka z IX.B a žáky VI.B, VIII.B a IX.A za jejich krásné kolektivní práce.
Děkuji i p. učitelkám za zapojení žáků do této výtvarné soutěže.
Jarmila Nelhübelová, garant soutěže
Tento projekt plnila naše třída dlouhodobě na konci září a v první polovině října. Kromě poznávacích činností jsme ovoce třídili, rozlišovali barvu, velikost, poznávali podle hmatu a chuti. K říkadlům s ovocnou tematikou jsme se naučili pohybový doprovod. Také jsme tvořili různé výtvarné práce s tímto námětem. Děti hodně bavily praktické činnosti-pečení štrůdlu, nákup ovoce v Hypernově, zpracování jablek-sušení, výroba křížal. Všechny děti si zaslouží velkou pochvalu, protože se aktivně zapojily do plánovaných činností.
Mgr. Jana Raszková
Velké pátrání aneb Na stopě vody ve vaší sklenici
Úkolem dětí ZŠS bylo zapátrat, jak se dostane pitná voda až do sklenice, tedy jak se postupně upravuje, než si ji mohou napustit z kohoutku. Důležitá je i cesta zpět do přírody, tedy jak se na cestě opět čistí a kam se vypouští.
Vytiskli jsme schéma koloběhu vody ve vodárenství. Popsali jsme, co se v jednotlivých fázích děje a proč. Na internetu jsme vyhledali a vytiskli reálná místa ve svém regionu, včetně jména vodního zdroje, čistírny odpadních vod - přehradu Kružberk, úpravnu vody v Podhradí, čističku odpadních vod v Karviné a v Orlové.
M.Šnokhousová
V rámci třídenního projektu věnovanému podzimní přírodě, jejími typickými znaky a plodům podzimu, jsme si formou pozorování, vyprávění, rozhovoru, vycházek, hravých prvků, pracovních listů a s využitím dokumentů o přírodě v PC, zopakovali a upevnili znalosti k tématu. Žáci si přírodniny nasbírali, manipulovali s nimi v hudebně – pohybových chvilkách a tvořili v pracovních činnostech. Přečetli si o tom, co nám příroda na podzim dává, jak zužitkováváme její plody. Vše si také zapsali a v matematice spočítali jednotlivé druhy. Podzimní příroda je pro žáky velkým lákadlem a inspirací k aktivitám.
Dne 9. 10. Mgr. Ivana Valčáková
Vzhledem k současné situaci jsou tyto webináře otevřeny jednotlivcům, kteří mají zájem dozvědět se více o HIV a AIDS.
Vysílání žáci sledovali na internetu společně se svými učiteli.
Pořad moderoval David Vaníček a žákům byla nabídnuta k využití i možnost si během vysílání pohovořit s lékaři (odborníkem na HIV a preventistou) a také se zkušeným lektorem.
M.Šnokhousová
Na projektový den v planetáriu navazovaly ještě malé třídní projekty o vesmíru, které shrnuly všechny poznatky.
Snažili jsme se o vytváření základů pro práci s informacemi, o rozvoj kooperativních dovedností, o vytvoření základů aktivních postojů dětí ke světu.
V hodinách českého jazyka žáci četli zajímavosti o planetách, slovně vyjadřovali svou fantazii a rozšiřovali si tak slovní zásobu. Ve výtvarné výchově žáci rozvíjeli svou představivost a snažili se o estetické a logické uspořádání své práce. Při svém tvoření v pracovních činnostech procvičovali různé manipulační, konstruktivní a grafické činnosti.
Své práce žáci prezentovali před třídou.