Články zařazené v kategorii "červen, 2021":
Den před koncem školního roku proběhl v naší třídě projekt „ Veselé zoubky“ pod záštitou společnosti „dm drogerie markt s. r. o“. Ve dvou hodinách se žáci zábavnou formou seznámili s tímto zajímavým programem.
První část byla zaměřena na to, jak zoubky fungují, k čemu je máme, jak rostou a mění se a co je zubní kaz.
Ve druhé části zhlédli zábavně – edukační film „ Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek“, který je motivoval ke správné péči o zuby.
Ve třetí části získali praktické rady, které jim pomohou v každodenní péči o chrup. Co dělat, aby byly zoubky bez kazu, proč navštěvovat zubního lékaře.
Poslední část projektu zapojila žáky do úkolů, které plnili na interaktivní tabuli a v pracovních listech. Děti už vědí, kolik mají zoubků a jak o ně pečovat, ví, jak vzniká kaz a jak mu předejít. Snad se přestaly bát zubaře a umí si své zoubky správně vyčistit.
Na závěr se dozvěděly, že není ani tak důležité, jakou používají pastu, ale daleko důležitější je mít správný kartáček.
A tak mě napadá, že takovou aktivitu by možná potřebovali i někteří rodiče, aby si věděli rady
s volbou správných hygienických pomůcek pro své ratolesti.
Žáci dostali preventivní balíčky, které obsahovaly zubní pastu, kartáček, žvýkačky bez cukru,
přesýpací hodiny pro správnou délku čištění zoubků, plakát a domino.
Děti byly spokojené, všechny aktivity se dětem líbily.
Mgr. Jana Gvuzdová
Ve škole trávíme poslední dny a chceme si je ještě užít. Proto jsme se pustili do kulinářského tvoření. S žáky 7. a 9. A jsme se naučili připravit si ovesnou kaši, kterou je vhodné zařadit do vyváženého jídelníčku a určitě ji nepohrdnete ke snídani. Ovesné vločky mají spoustu benefitů. Stabilizují hladinu krevního cukru, zvyšují činnost imunitního systému, jsou plné antioxidantů a také vlákniny.
Potřebovali jsme ovesné vločky a mléko. Na ozdobu jsme využili sezónního ovoce, čekankový sirup, topping, skořici a chia semínka. Žáci si práci rozdělili a pomáhali si. Následně si každý ozdobil kaši dle vlastní fantazie.
Bc. Marie Šidlová
Po dobu 2. pololetí jsme v zeměpise se 7. A postupně brouzdali napříč Českou republikou. Učili jsme se, čím je jaký kraj významný a závěrem jsem si pro žáky připravila ochutnávky plodin typických pro dané kraje.
Nezapomněli jsme ani na práci se zeměpisným atlasem. Žákům nejvíce chutnaly lázeňské oplatky typické pro Karlovarský kraj a také Pardubický perník. Ti nejodvážlivější ochutnali i Olomoucké tvarůžky.
Všichni jsme si pochutnali a alespoň na malou chvíli se ocitli i v jiném než Moravskoslezském kraji.
Bc. Marie Šidlová
V hodinách fyziky jsme probírali různá skupenství látek. Pevné, kapalné a látky plynné. V jedné hodině jsme se rozhodli vyrobit si jedlý sliz a samozřejmě skupenství si určili.
K výrobě slizu jsme potřebovali bonbóny Marshmallow, jež jsme zařadili do skupenství pevného a zároveň pružného, dále jsme potřebovali cukr a škrob. Slizy se všem vyvedly a žákům moc chutnaly. Následně jsme použité nádobí umyli vodou a řekli si, jaké další látky můžeme zařadit do skupenství kapalného.
Jelikož byly slizy dost sladké, pustili jsme se závěrem do ovoce, které nám do školy pro žáky pravidelně přiváží.
Bc. Marie Šidlová
V pondělí 28. 6. 2021 se žáci 1. až 5. ročníku věnovali otázkám dopravní výchovy. Cílem bylo pochopení bezpečného pohybu v dopravním prostředí jak v roli chodce, jeho viditelnosti, chůzi po chodníku a přecházení silnice, tak v roli cestujícího v hromadném dopravním prostředku. Děti si také připomenuly, jak má být vybaveno jejich kolo, než vyjedou na silnici, co samy mohou pro svou vlastní bezpečnost udělat a to vše formou pracovních listů a obrázkového metodického materiálu BESIP, dále zhlédnutí naučného videa nebo samotné vycházky ke křižovatce.
Mgr. Martina Siwiecová
Prázdniny se kvapem blíží, a tak jsme i my s dětmi využili letní počasí na školní výlet. Malé dobrodružství jsme zažili hned ze začátku. Autobus měl zpoždění, proto jsme dobíhali na navazující vlak v Dětmarovicích, ale naštěstí jsme ho stihli. Jeli jsme dvoupatrovým vlakem, což byl pro děti zážitek. Vlak nás dovezl do Mostů u Jablunkova. Už po cestě obloha ztemněla. Když jsme dorazili do cíle začalo pořádně pršet. Byli jsme vybaveni pláštěnkami, a tak jsme odvážně vykročili po červené značce směr chata Skalka. Déšť postupně ustal a v cíli už nás čekalo sluníčko. Některé děti byly poprvé na horách, divily se kolik je všude kamení, a že cesta nahoru není zrovna procházka. U chaty jsme si dali zasloužený odpočinek a svačinu a vyrazili jsme na zpáteční cestu. Dolů už to šlo všem lépe. Všude kolem byl krásný výhled na ostatní zalesněné kopce. Pozorovali jsme a poznávali rostliny, o kterých jsme si během roku vyprávěli. U vlaku jsme si pochutnali na zmrzlině a pokračovali zpátky k domovu. Výlet nás příjemně unavil a odvezli jsme si krásné vzpomínky.
Bc. Ester Vítová
Hry s LEGEM teď "frčí" ve všech třídách na budově ZŠ Slezská 200. Žáci stavějí podle své fantazie i podle zadaného úkolu. Ve vyučování se již finišuje, zbývá tedy chvilka času ke hrám. O tom, že žáci umějí postavit z LEGA i město, se můžete přesvědčit ve fotogalerii. Další úkol na děti čeká zase až s novým školním rokem v září.
Mgr. Marie Šnokhousová
Míra čtenářské gramotnosti dětí je jedním z významných faktorů určujících jejich úspěšnost v učení, a proto zdatní čtenáři jsou ve studiu úspěšnější. Předpokladem pro rozvíjení čtenářské gramotnosti je potěšení z četby a vnitřní potřeba číst. Abychom se i my zdokonalili v této oblasti, proběhl dne 24. 6. 2021 na ZŠ Jarní 400 projektový den „Čte celá škola.“ Žáci 1. až 5. ročníku se prostřednictvím textů, pracovních listů či dětských knih zdokonalovali nejen ve vlastním čtení, ale také v porozumění čteného se zapojením dosavadních znalostí a zkušeností.
Speciální třídy naší školy se vydaly v rámci projektu “ZOOTERAPIE“ nadace OKD na dětský ranč do Hlučína. Dětský ranč v Hlučíně nabízí spoustu zábavných aktivit pro děti s fyzickým i mentálním postižením, ale také dětem s autismem, kterým umožňuje alespoň na chvíli zapomenout na své postižení, nadchnout se pro sport, věřit si, překonávat překážky a poznávat zvířata všemi smysly.
Jednou z prvních překážek, kterou se děti odvážily překonat, byla rekondiční jízda na koni. Ty děti, které byly odvážné a nebály se, si rekondiční jízdu na koni vyzkoušely v kryté jezdecké hale za asistence zkušených lektorů a asistentů pedagoga. Poté jsme navštívili zvířátka v malé farmářské ZOO, kde jsme mohli vidět a nakrmit krmnými granulemi zvířata, jako například: slepice, kozy, ovce, prasata, ale také lamu či osly. Také jsme hledali cestu ke kovanému sluníčku ve slunečním labyrintu, navštívili dětskou zahradu SVĚT, která je rozdělena na jednotlivé světadíly a odráží to, co je pro ně typické a tradiční (pyramida, indiánské té pé, japonskou zahradu apod.). Využili jsme také integrované dětské hřiště, které představuje obrovskou, bezpečnou a bezbariérovou herní plochu s výhledem na pastviny. Jelikož nám počasí přálo a po všech zábavných aktivitách nám vyhládlo, tak jsme si na závěr založili táborák, kde jsme si všichni s chutí upekli párky.
Na to, jak jsme si tento den užili, se můžete podívat zde
Mgr. Monika Chvějová
Školní rok nám utekl jako voda, a proto jsme se rozhodli ty poslední dny před prázdninami zpříjemnit návštěvou zvířátek. Tentokrát k nám zavítala paní canisterapeutka z Petřkovic se svými čtyřmi čivavami, kterou jsme k nám pozvali v rámci projektu “ZOOTERAPIE“ nadace OKD. Canisterapie je léčba lidské duše psí láskou. Tentokrát jsme canisterapii zaměřilii na aktivní terapeutickou lekci, kterou nám paní terapeutka navrhla v souladu se strukturovaným učením a individuálním plánem jednotlivých žáků. Pejsci už jen svou přítomností dokázali vyvolat dobrou náladu u všech žáků, a o tom, že úsměv léči, není pochyb. Paní terapeutka nám představila své čtyři pejsky. Ukázala nám, jak se máme o pejska správně starat, jak ho hladit, cvičit, krmit. Prováděly jsme s pejsky úkony zaměřené na procvičení hrubé a jemné motoriky a kognitivních dovedností jako například. přeskakování a podlézání dětí psem, samostatné, ale i společné krmení psa potrubní poštou aj. Děti také kladly velkou spoustu dotazů spojených s péčí o ně a dověděly se spoustu užitečných informací. Na to, jak se dětem akce líbila, se můžete podívat zde
Mgr. Monika Chvějová