Články zařazené v kategorii "září, 2025":


Projekt „Barevná zahrada“ VIII. B

Publikováno: /září, 2025/

Dnes se naše třída proměnila v malou podzimní zahradu! Žáci měli možnost poznávat sezónní ovoce a zeleninu prostřednictvím smyslových činností, her a tvořivých aktivit.

Projekt začal motivační pohádkou o panu Mrkvičkovi a jeho zeleninové sklizni. Žáci si plody mohli prohlédnout, osahat a ochutnat – zkoumali jejich vzhled, chuť a vůni a hádali, co to je a k čemu se používá. V praktických činnostech si vyzkoušeli přípravu bramborových placek a ovocného špízu. Při třídění plodin podle velikosti, barvy a druhu rozvíjeli jemnou motoriku, logické myšlení i základní matematické dovednosti. Grafomotorické a výtvarné aktivity, jako dokreslovánky nebo skládání mrkvičky, podpořily jejich kreativitu. Hudební a pohybové aktivity s říkadly a písničkami o zahradě projekt doplnily a zpestřily.

Na závěr projektu jsme společně shrnuli, co se dětem líbilo nejvíce, a zaznamenali jejich oblíbené ovoce a zeleninu pomocí smajlíků.

Projekt ukázal, že učení může být zábavné, chutné a přitom rozvíjet všechny smysly i různé dovednosti.

Mgr. Iveta Koštialiková, Pavlína Bajdová, Irena Dvořáková

fotogalerie zde


Projektový den „Kořeny a plody podzimu“

Publikováno: /září, 2025/

Podzimní pondělí 29. září ve třídě IX. A se neslo ve znamení projektu „Kořeny a plody podzimu“. Děti si hravou formou procvičily poznávání ovoce a zeleniny – v pracovních listech je přiřazovaly, třídily a učily se jejich názvy. Povídali jsme si také o tom, proč jsou pro člověka kořeny a plody důležité, pro zdraví a život.

Podzimní atmosféru jsme si zpestřili zpěvem písniček a poslechem hudby, která děti velmi bavila. Velkým zážitkem byla také ochutnávka ovoce a zeleniny, při které děti poznávaly různé chutě a povídaly si o tom, co jim chutná nejvíce.

Projekt jsme zakončili společnou praktickou činností – přípravou a smažením bramborových placek. Děti se s nadšením zapojily do loupání, strouhání i míchání těsta, nakonec si s chutí pochutnaly na vlastnoručně připravené dobrotě.

Celý projekt přinesl dětem nejen nové poznatky, ale také spoustu společných zážitků.

Mgr. Radomíra Duszková

fotogalerie zde


Vůně, barvy a chutě podzimu v VI.B

Publikováno: /září, 2025/

V pondělí 22. září, na první podzimní den, jsme ve třídě prožili tematický projektový den s názvem „Vůně, barvy a chutě podzimu“. Cílem bylo rozvíjet smyslové vnímání, tvořivost a spolupráci a zároveň posílit vztah dětí k přírodě.

Den byl plný vůní, chutí, barev a radosti ze společné práce. Děkujeme všem dětem za nadšení a rodičům za pomoc s přípravou.

Děti poznávaly podzimní plody všemi smysly, třídily je podle barev a tvaru, vařily podzimní polévku a pekly buchtu z jablek a hrušek. Společně jsme si četli podzimní pohádku, tvořili obrázky z přírodnin, hráli smyslové a pohybové hry a zpívali písničky o podzimu.

Celý den voněl ovocem, hřál barvami a chuť společně připraveného pečení dotvářela kouzelnou podzimní atmosféru.

Mgr. Monika Chvějová

fotogalerie zde


Žáci VI.A se zapojili do akce Ukliďme svět

Publikováno: /září, 2025/

Jako každý rok se i letos naše škola zapojila do celorepublikové dobrovolnické akce Ukliďme svět. Žáci společně s třídní učitelkou a asistentkou vyrazili vyčistit okolí školy a ulice směrem k lesoparku. Během úklidu se podařilo nasbírat 6 plných pytlů odpadu, mezi nimiž se našly i opravdové kuriozity – například plynová maska, starý počítač nebo nespárované boty.

Velké poděkování patří organizaci Ukliďme svět, která nám opět poskytla ochranné rukavice a pytle. Díky nim mohli žáci uklízet bezpečně a s větším komfortem. Dodržovali jsme také všechna bezpečnostní pravidla: nebezpečný odpad hlásili žáci učiteli, přes vozovku přecházeli vždy společně a dbali ohleduplnosti nejen mezi sebou, ale i k přírodě.

Po úklidu jsme si dopřáli zasloužený odpočinek v lesoparku, kde jsme pozorovali přírodu a relaxovali. Někteří měli ještě dost energie, a tak využili čas k dovádění na dětském hřišti. Rádi bychom také poděkovali panu Drozdíkovi, který přeposlal naše zaznačené souřadnice v mapě na SMO, aby mohly být pytle s odpadem odvezeny.

Největšími sběrači byli Šimon a Nikolas, kteří sbírali opravdu s velkým nasazením. Zároveň ale musíme pochválit všechny žáky – každý přiložil ruku k dílu a díky tomu byl sběr tak úspěšný. Akce přinesla hned několik přínosů – nejen čistší okolí školy a veřejného prostoru, ale také posílení spolupráce a odpovědnosti žáků. Uvědomili jsme si, že příroda není jen místem k relaxaci a hře, ale i prostorem, který si zaslouží naši péči a ochranu.

Těší nás, že jsme mohli společně přispět k tomu, aby naše okolí bylo hezčí a čistší.

Mgr. Marie Moskalová

fotogalerie zde


Za zážitky na Bílou

Publikováno: /září, 2025/

Díky projektu Nadace OKD „Spolu za zážitky“ jsme letos vyrazili do Dětského letního parku na Bílé. Celý den se nesl v duchu tématu Svět přírody.

Děti si užily bosou stezku, kde si vyzkoušely chůzi po kmíncích, šiškách i měkkém mechu. Velkou radost jim udělaly také lanové překážky a trampolíny, které prověřily naši odvahu i obratnost. Kromě her a zábavy jsme se věnovali i poznávání přírody – učili jsme se rozlišovat stromy, rostliny i stopy zvířat. Zábava se tak krásně spojila s učením.

Výlet byl plný zážitků, smíchu a nových vědomostí. Děkujeme Nadaci OKD za podporu a možnost prožít krásný den v srdci Beskyd.

Mgr. Monika Chvějová

fotogalerie zde


Čokoláda – sladká cesta od bobu po tabulku

Publikováno: /září, 2025/

V druhé třídě jsme dne 15. 9. 2025 uskutečnili projekt s lákavým tématem čokoláda. Děti se nejprve seznámily s kakaovníky – povídali jsme si o tom, kde rostou, a na mapě světa jsme si ukázali země, odkud kakaové boby pocházejí. Měli jsme možnost si kakaové boby nejen prohlédnout, ale i ochutnat.

Velkým zážitkem pro děti byla výroba vlastní domácí tabulkové čokolády a také lahodné čokolády na pití. Každý si poté vytvořil originální obal na svou čokoládu a ukázal tak svou fantazii i tvořivost.

Nechyběla ani ochutnávka různých druhů čokolád – bílé, mléčné a hořké. Děti poznávaly rozdíly v barvě, chuti i vůni. Na závěr jsme z obalů od kakaa, bobů i čokolád společně vytvořili velkou třídní koláž, která bude hezkou připomínkou celého projektu.

Projekt byl pro děti poutavý, hravý a přinesl jim spoustu nových poznatků i radosti.

Mgr. Tereza Febrová, třídní učitelka

fotogalerie zde


Canisterapie

Publikováno: /září, 2025/

ZŠ Jarní 400 získala pro letošní školní rok dotaci z rozpočtu Moravskoslezského kraje na projekt Peříčka, který je zaměřený na duševní zdraví. Péče o duševní zdraví dětí je zásadní, neboť ovlivňuje jejich vývoj, schopnost učit se, navazovat vztahy a zvládat stres. Psychická pohoda podporuje soustředění, paměť, empatii. Děti neztrácí pocit bezpečí a spokojenosti.

Žáky ZŠ speciální pohladilo první peříčko, a to formou canisterapie. Do školy za našimi žáky přijela terapeutka p.Dejová se svými vycvičenými psy, kočkou, králíčkem a papouškem. Děti měly možnost zvířátka hladit, mazlit se s nimi, vodit je po tělocvičně.

Canisterapie pomáhá dětem zvládat emoční napětí, působí uklidňujícím dojmem, děti se zvířátky i komunikují, rozvíjejí citové vnímání, odbourávají strach a obavy. Se zvířátkem se pohybují, což napomáhá rozvoji motorických dovedností, děti jsou aktivnější, navazují kontakt, vnímají potřeby druhého. Vzájemná interakce se psem napomáhá s navazováním vztahů. Děti tuto formu vnímají jako zábavu nikoliv jako terapii.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Smyslohraní má smysl – projekt za podpory Nadace OKD pokračuje

Publikováno: /září, 2025/

Projekt podpořený z Nadace OKD na naší škole jde kupředu i v letošním školním roce. Pro žáky s různým stupněm mentálního postižení, kombinovanými vadami a poruchami autistického spektra jsme vybrali a koupili další část podnětných pomůcek, které žáci s velkou oblibou používají během výuky ve třídách.

V rámci používání nových pomůcek dochází u žáků k podpoře sluchové, vizuální a hmatové percepce. Přispívají ke kladným psychickým podnětům, navozování a rozvoji sociálních vztahů a komunikačních dovedností.

Žáci si se zalíbením vybírají nové pomůcky k výuce i relaxaci. Díky těmto inovativním pomůckám dochází u žáků i se závažnějším znevýhodněním k celkovému zklidnění, uvolnění a motivaci k aktivnímu vnímání.

Projekt byl podpořen celkovou částkou 40 000 Kč. Velmi děkujeme.

Mgr. Michaela Sasoňová

fotogalerie zde