Články zařazené v kategorii "únor, 2022":
Dramatizační prvky ve speciálních třídách mají vždy úspěch. Proto jsme zkusili nacvičit jednoduché vyprávění pohádky O Sněhurce a sedmi trpaslících s písněmi, s pohybovým doprovodem, s maskami a kulisami. Děti se do děje pohádky velmi vžily. Celý nácvik jsme postupně zkoušeli celý týden. Využili jsme námět i v různých výukových výchovách. Postupně vznikl celý projekt. V pátek 25.2. jsme tak mohli pozvat na divadelní představení všechny speciální třídy do VII.B a zahájit tímto vystoupením veselý bál – speciálních tříd KARNEVAL.
Mgr. Jana Raszková, Věra Kopeňová a Tereza Šebestová
Letošní karnevalové veselí mělo jedno velké plus navíc. Pohádku „Sněhurka“, kterou si pro nás připravila VII. B paní učitelky J. Raszkové. Moc hezké představení to bylo. Na třídách v ten den také proběhly různé soutěžní hry podle schopností a dovedností žáků dané třídy. Všichni se pak ve vyzdobené tělocvičně školy sešli a rejdění v maskách mohlo začít. Děti byly za burácejícího se potlesku představeny ve své masce a následně předváděly pohyby na písně různého žánru. Společné tančení speciálních tříd si děti moc užívaly, došlo i na párové tančení. Všechny děti byly po zásluze odměněny, odešly spokojené a plni prožitků z celého dne domů.
25. 2. 2022 Kolektiv ZŠS
Hygienické potřeby bývají ve speciálních třídách vděčným tématem. Žáci VI. A si projektový týden s názvem „Hygiena těla“ dostatečně užili. Byli nakupovat v drogerii dm i Rossmann věci pro osobní hygienu a mnohé z nich si také ve škole prakticky vyzkoušeli. V sanitární místnosti dávali do pračky prádlo a po vyprání věšeli na sušák. Další den si vyzkoušeli žehlení utěrek a ručníků. Při hře na holiče, maséra a pedikéra se v různých rolích vystřídali všichni. Společné výtvarné a pracovní činnosti žáků zakončily celý náš projektový týden. Hravé a praktické učení je vždy pro děti motivační, zábavné a přínosné.
Dne 18. 2. 2022 Mgr. Ivana Valčáková
Robotické berušky jsou moderní výukové pomůcky. Pomocí tlačítek je můžeme jednoduše naprogramovat, aby plnily zadané úkoly. Díky těmto krokovým robotům děti rozvíjejí logické myšlení, představivost a kreativitu. Motivuje je to k samostatnému myšlení, pravolevé orientaci, orientaci na čtvercové síti, mapě atd. Děti programovaly průjezd zadanou trasou, kterou měly předem určenou. Na připravené malé podložce si prostřednictvím šipek připravily plán cesty - jednotlivé kroky. Programování berušky pak pro ně bylo jednodušší. Správnost své práce si žáci ověřili tím, že zkontrolovali, zda berušky opravdu zadanou trasou projely správně. Ani to pro ně nebylo tak těžké, jak si původně mysleli. Výuka byla pro druháky nevšední, zajímavá a zábavná. Už se těší na další programování.
Mgr. Jana Gvuzdová
Díky nadaci OKD, která společně se školou podporuje projekt "ZOOTERAPIE", nás opět navštívila paní canisterapeutka se svými čivavami a děti tak měly možnost prožít příjemné dopoledne plné zábavy. Tentokrát byla canisterapie zaměřena na poznávání částí těla jak pejsků, tak i dětí samotných. Pro vnímání celého těla měly děti za úkol pejska obkreslit a za použití své fantazie domalovat do obrysu psa zbývající části. Mohly si také sáhnout na psí uši, tlapky, ocas a dokonce i zuby. Děti pejsky již velmi dobře znají a tak do těchto aktivit šly s nadšením a bez obav. Ve volné chvilce je mohly učesat kartáčem a pomazlit se s ním. Canisterapie sklidila opět pozitivní ohlasy a děti se zábavnou formou naučily spoustu nových věcí.
Mgr. Monika Chvějová
Po dlouhé odmlce navštívily speciální třídy VI. A, a IX. B Spirálu. Žáci si zde zahráli stolní hry, Power Hockey, pinkanou, přehazovanou s míči, zacvičili si na relaxačních balonech, prolézali látkovým tunelem, ale také tvořili obrázek klauna na nástěnku v přízemí školy, jež bude věstníkem blížícího se karnevalu, který uskutečníme ve škole koncem února. Žáci si sportovně tvořivé dopoledne užili, a pokud situace dovolí, budeme pokračovat v návštěvách Spirály zase pravidelně, jednou za čtrnáct dní.
Dne 8. 2. 2022 Mgr. Ivana Valčáková
Poslední lednový týden jsme neváhali a využili sněhové nadílky. Kromě bobování a sáňkování jsme také stavěli sněhuláka, koulovali se a nechybělo ani bobové spřežení. Všichni jsme si hrátky na čerstvém vzduchu velmi užívali, snad nám ještě nasněží.
Bc. Marie Šidlová
Žáci VII.B prožili týden poznávání vlastností sněhu v rámci projektu Zima je bílá. Se sněhem si mohli hrát přímo ve třídě, kde dostali ke zkoumání plný lavor sněhu. Poznávali, že je měkký, studený, mokrý, bílý, že se v teple rozpouští. Mohli z něj tvořit koule a sněhuláčky. Také jsme se zaměřili na poznávání bílé barvy, která je v zimě typická. Hráli jsme různé hry, třídili a vyhledávali bílé zimní obrázky. Jeden den jsme se domluvili, že bude mít každý nějaké bílé oblečení. V úterý jsme měli „bílý den“. Podařilo se nám zachytit pravou zimu se sněhem i venku. Ve středu jsme vytáhli boby a klouzali se na nich u školy. Také tvarování koulí a strefování do stromu jsme zkusili. Vše jsme nakonec opakovali „na sucho“ i ve třídě při tělocviku s papírovými koulemi, což se dětem moc líbilo.
Mgr. Jana Raszková