Články zařazené v kategorii "leden, 2022":
Žáci VIII. B se zapojili do soutěžního úkolu s názvem Lovci a sběrači aneb Mamutí dopad mobilů na životní prostředí. Rodiče a děti se proměnili v LOVCE a SBĚRAČE a ve svém okolí lovili nefunkční mobilní telefony. Společnými silami jsme pak na ně vyrobili sběrnou nádobu s motivem pravěku. Při výrobě jsme si povídali, jaký význam má recyklace na životní prostředí a jak je důležité přírodu chránit.
Mgr. Iveta Koštialiková, Alena Russnáková, Beata Twardziková
Chtěli bychom touto cestou poděkovat mamince Matýska Kováče z VI. A (1. ročník), za hygienické potřeby, které věnovala naší třídě.
Mgr. Ivana Valčáková
Aktuální situace v ČR a speciální vzdělávací potřeby našich žáků nás přiměly hledat možnosti, jak vzdělávat a stimulovat žáky různými zajímavými alternativními způsoby. Ideální speciální edukační pomůckou se pro nás stalo pořízení 3D brýlí, které stimulují smysly projekcí určitého prostředí. Metoda 3D stimulace využívá speciálně vytvořenou virtuální realitu směřující společně s fyzickými podněty k zážitkovému učení dětí. Můžeme tak žákům zprostředkovat multifunkční prostředí kdykoliv, kdekoliv a formou, kterou zvládnou všichni pedagogové již po 4 hodinovém praktickém školení.
Při každé lekci je využíván cílený zrakový podnět, který bývá doplněn o další relaxační prvky a prvky auditivní, somatické nebo taktilně haptické stimulace. Pedagog je u žáka schopen procvičovat zrakovou diferenciaci a tím zlepšovat vnímání, které nám následně ovlivňuje celkový projev dětí. Metoda 3D stimulace cíleně zaměřuje pozornost, vede ke kvalitnějšímu soustředění, aktivuje komunikační schopnosti, zlepšuje vnímání vlastního těla, rozvíjí percepci, působí pozitivně na jemnou a hrubou motoriku, zlepšuje prostorovou orientaci a selektivní pozornost a celkově podporuje kvalitu života. Našim záměrem je zařazení 3D stimulace do běžného vyučovacího dne.
Mgr. Monika Chvějová
V dnešní době plné počítačové techniky je žádoucí, aby se děti věnovaly i jiným činnostem, při kterých protáhnou své tělo, prodýchají plíce, koordinačním cvičením spojí hrubou a jemnou motoriku v jedno a ještě k tomu mají z pohybu radost. To se nám v VI. A daří. Tělocvičnu ve škole využíváme často. Co všechno děti v autistické třídě umí? Jezdit na koloběžce, házet míčem do koše, skákat na trampolíně, gymbalonu, chytat a házet míč, cvičit v překážkové dráze, válet sudy na žíněnce, vylézt na kozu a přelézt z ní na švédskou bednu. Nejstarší z nich umí přemety a kotouly na žíněnce. Jsou to děti šikovné a zaslouží velkou pochvalu. Tak sportu zdar!
Dne 20. 1. 2022, Mgr. Ivana Valčáková
Žáci ze speciálních tříd měli možnost prožít příjemné novoroční dopoledne na canisterapii, která se uskutečnila díky projektu “ZOOTERAPIE” nadace OKD. 4. ledna naši školu navštívila paní terapeutka se svými canisterapeutickými čivavami. Program se týkal zážitkové akce: povídání si o pejscích, hra s nimi, mazlení, česání, krmení aj. Také jsme si povídali o prevenci úrazů způsobené psy, jak a na co se určité rasy využívaly, například: lovení kachen, myší, v myslivosti aj. Naučili jsme se komunikační signály, jak se správně chovat k pejskům, jak přistoupit k pejskovi a jeho pánovi na ulici, když si ho chci pohladit. Děti měly možnost si pejska povodit, projít s ním různé překážky a za odměnu mu dát drobný pamlsek. Ve volné chvilce ho mohly učesat kartáčem a pomazlit se s ním.
Kontakt se psem děti pozitivně aktivizoval a stimuloval. Akce se velice povedla, děti byly nadšené a už se moc těší na další návštěvu.
Mgr. Monika Chvějová