Vnímáme podzim všemi smysly

Publikováno: /prosinec, 2020/

Projekt nesoucí název “plody podzimu“ jsme uskutečnili v podzimním měsíci říjnu a listopadu. Částečně se však také dotýkal měsíce září, kdy jsme se na tento projekt pilně připravovali tím, že jsme si osvojovali podzimní písně, učili jsme se o proměnlivosti počasí v jednotlivých ročních obdobích.

V rámci projektových dnů jsme vnímali podzimní přírodu všemi smysly. Pro děti je toto období velice zajímavé, jelikož mohou v přírodě vnímat spoustu barev a zahrady nabízejí mnoho plodů, které si děti mohou samy natrhat, ochutnat a něco z nich vytvořit. Proto jsme se zaměřili na to, aby si děti vše prožili a lépe si tak zapamatovali, neboť nejlépe si vše zapamatujeme praxí. Děti se naučily zpracovávat přírodniny a vyrábět z nich nejrůznější dekorace a obrazy. Také jsme si z hrušek a jablek upekli závin. Nejvíce však děti zaujalo poznávání ovoce pouze podle chuti, vůně a vytvořený hmatový chodníček z přírodnin nasbíraných v lese. Společně s třídou IX.A jsme se vydali na procházku do lesa, kde jsme pro děti ukryly poklad, který měly za úkol najít. Děti tato dobrodružná činnost, spojená se sběrem kaštanů a plnění různých úkolů, velice zaujala. Z nasbíraných přírodnin poté děti tvořily zvířátka žijící v lese, a to např. lišky, zajíce, vlky. Při těchto činnostech došlo k navázání bližších vztahů mezi spolužáky a rozvoji spolupráce mezi nimi samotnými, což napomohlo k lepší komunikaci a příjemnějšího třídního klimatu do dalších dní školního roku.

 

Zapsala: Mgr. Monika Chvějová


Vzpoura úrazům

Publikováno: /listopad, 2020/

V dnešní nelehké době, kdy se zaměřujeme především na ochranu zdraví před koronavirovým onemocněním, jsme nezapomněli ani na prevenci dětských úrazů a nehod.

Zvolili jsme netradiční formu besedy. Žáci se setkali se dvěma hendikepovanými pracovníky VZP. Tito lidé jsou sami po úrazu upoutáni na invalidní vozík. S následky úrazů se celoživotně potýkají. Z vlastní zkušenosti tak dětem dokázali dobře přiblížit, jaké je to žít s trvalým postižením po vážném zranění.

Stačí chvilka nepozornosti, nebo nějaké hloupé chování – třeba houpání na židlích a je zaděláno na velký malér.

Děti se seznámily s problematikou úrazů, s rizikovostí určitých činností a poučily se o tom, jak můžeme vhodným opatřením omezit rizika na minimum.

Zjistily mnoho poznatků o tom, jak se při nich chovat a dověděly se, co je třeba v případě nehody dělat. Výklad byl pěkně vedený a srozumitelný i našim prvňáčkům.

Druhá část besedy byla interaktivní, kdy děti na tabuli s obrázky určovaly správné a nesprávné chování. Osahaly si maketu páteře. Vyprávěly o svých drobných úrazech.

Zamýšleli jsme se také nad tím, kde všude a při jakých aktivitách se může úraz ve škole stát,

jak se chovat, aby škola pro ně byla bezpečné místo.

Beseda žáky velice zaujala.

Všichni účastníci besedy obdrželi zábavné výukové materiály a pexesa.

 

Akce se uskutečnila 26. 11. 2020

 

Zapsala: Mgr. Jana Gvuzdová

Fotogalerie zde


Kreativní tvoření s vůní podzimu v I. A

Publikováno: /listopad, 2020/

Projektový den se měl uskutečnit již koncem října. Z důvodu uzavření škol a přechodu na distanční výuku realizujeme projektový den v posledním podzimním měsíci – listopadu.

Na projektový den jsme se začali připravovat již koncem září a začátkem října. V prvouce jsme se učili o přírodě, osvojovali jsme si nové vědomosti. Lidé sklízejí ovoce a zeleninu a stejně jako zvířátka si dělají zásoby na zimu. Na vycházkách jsme zjistili, že přes den ještě svítí sluníčko, ale dny se krátí a noci jsou chladné. Sbírali jsme kaštany a žaludy, spadané listy a různé traviny, které použijeme pro další výtvarné zpracování.

Ovoce a zeleninu žáci poznávali všemi smysly – podle vůně, chuti, tvaru. Tam, kde si nevěděli rady, musel přijít na řadu i zrak. Tato činnost děti nesmírně bavila.

Cílem projektového dne bylo shrnutí učiva o podzimu – podzimní měsíce, projevy podzimu, ovoce, zelenina, činnosti vykonávané na podzim a hlavně výtvarné zachycení podzimní přírody netradičními výtvarnými technikami.

V rámci projektového dne jsme využili tři výtvarné techniky: tisky, mramorování a eukanistiku.

Snažili jsme se naučit děti vnímat, prožívat, hodnotit a tvořit krásná dílka.

S výtvarnými aktivitami nám pomáhala paní Jana Vříšťová.

Zdárné výsledky všech našich dnešních činností se dále dají použít k výrobě přáníček, nebo pověsit na stěnu, jako originální obrázky z vlastní dílny.

 

Zapsala: Mgr. Jana Gvuzdová

Fotogalerie zde


Školní výtvarná soutěž Vánoční ozdoby

Publikováno: /listopad, 2020/

Naši milí žáci,

na svatého Martina jsme vyhlíželi sněhovou nadílku. Tu nemáme, ale už se pomalu začínáme těšit na vánoční svátky, které klepou na dveře. Abychom si toto čekání zpestřili nějakou krásnou činností, vymysleli jsme pro vás výtvarnou soutěž s vánoční tematikou.

Co všichni děláme, než zavoní našimi domovy vánoční cukroví a zazvoní vánoční zvoneček? No, přece zdobíme svá obydlí a stromeček. A čím? To je jasné - vánočními ozdobami, a to koupenými, ale i vlastnoručně vyrobenými z perníku, papíru, přírodnin, keramiky, ze dřeva, skla, korálků, drátků aj.

 

My si je v rámci soutěže vyrobíme. V příloze vám přikládáme nějakou inspiraci z PINTERESTU. Ale vy určitě máte spoustu vlastních krásných nápadů.

 

Budete soutěžit v rámci školní i distanční výuky v těchto kategoriích:

  1. ZŠ, Jarní 400,

  2. ZŠ, Slezská 200 – 1. stupeň,

  3. ZŠ, Slezská 200 – 2. stupeň,

  4. ZŠ, Slezská 200 – základní škola speciální,

  5. Pokud bude chtít, může se účastnit i školní družina.

 

Odměna bude sladká.

 

Jarmila Nelhübelová, garant soutěže

Fotogalerie zde


CO SI VŠICHNI PŘEJEME

Publikováno: /listopad, 2020/

CO SI VŠICHNI PŘEJEME

 

Doba zlá je, ale není nejzlejší,
uvidíme, co přinesou nám dny zítřejší.
Všichni se distanční výuku za pochodu učíme,
s jakými výsledky, to, zatím nevíme.
Že to pravý ořech není, víme všichni, bez prodlení.
Děti doma nad úkoly sedí,

jak poznat, kolik toho doopravdy vědí?

PŘEJEME SI proto velice, ať jsou brzy plné lavice.

PŘEJEME SI všichni, známí i cizí,
ať už virus brzy zmizí.

 

Kolektiv ZŠ Jarní

Autor: Mgr. Ivana Valčáková

Dne 9. 11. 2020


Záložka do knihy spojuje školy

Publikováno: /listopad, 2020/

Přestože hranice mezi Českou a Slovenskou republikou jsou prozatím uzavřené, česko-slovenský projekt „Záložka do knihy spojuje školy“ hranice nemá. Propojuje školy, umožňuje spolupráci, navazuje kontakty, a to jak mezi pedagogy, tak i mezi žáky. V rámci tohoto úžasného projektu můžeme poznat krásu cizího jazyka, kterému vlastněrozumíme, aniž se ho musíme učit, historii národa či regionální zvyky, kulturu

a v neposlední řadě podpořit čtenářství prostřednictvím výměny záložek do knih.

V letošním školním roce 2020/2021 jsme opět přihlásili naši ZŠ Orlová-Poruba Jarní 400 okres Karviná, příspěvková organizace do československého projektu „Záložka
do knihy spojuje školy“.

Krásné téma „Radost ze čtení ukrytá ve verších básní nebo v próze“ naši žáci výtvarně zpracovali při tvorbě záložek a tyto malovali opravdu s velkou radostí. Jejich tvorbě předcházela četba knih, žáci obdivovali krásnou práci ilustrátorů a snažili se vytvářet vlastní ilustrace na proužky výkresů, které se měly stát záložkami a zejména dary pro slovenské žáky ze Spojené školy Chminianske Jakubovany 21 z Prešovského samosprávného kraje. Věříme, že se jim budou naše záložky líbit, sloužit jim a podporovat jejich čtenářskou gramotnost. My se těšíme na to, že také obdržíme ty jejich a vložíme je do našich čítanek.

Děkujeme organizátorům projektu, pedagogům a zejména žákům za jejich snahu
a nadšení z tohoto krásného projektu.

PhDr. Jarmila Nelhübelová

Fotogalerie zde


BAREVNÝ PODZIM

Publikováno: /říjen, 2020/

Naše škola se zúčastnila oblastní výtvarné soutěže „Barevný podzim“ 2020, kterou pořádá DDM Ostrava-Poruba. Žákům se výtvarné ztvárnění podzimu povedlo. Jejich výkresy jsme v daném termínu odeslali a zcela určitě budou hezky reprezentovat naši školu.

Chválíme všechny účastníky soutěže:

* ze ZŠ. Jarní 400 - Frühaufovou Sáru, Vokurkovou Lucii, Makulu Tibora ze III.A,

* ze ZŠ, Slezská 200 - Balíkovou Nikol, Wilczeka Šimona Mária ze IV.B, Mášovou Vanesu, Fizera Adama, Okruhlicu Patrika ze VI.A, Hrušovskou Zuzanu, Gáborovou Dajánu ze VII.A,

* ze ZŠS, Slezská 200 – Jaroslava Stanka z IX.B a žáky VI.B, VIII.B a IX.A za jejich krásné kolektivní práce.

Děkuji i p. učitelkám za zapojení žáků do této výtvarné soutěže.

Jarmila Nelhübelová, garant soutěže

Fotogalerie zde:


Recyklohraní - poděkování

Publikováno: /říjen, 2020/


Projekt Plody podzimu-poznáváme ovoce z našich zahrad a sadů v VII.B

Publikováno: /říjen, 2020/

Tento projekt plnila naše třída dlouhodobě na konci září a v první polovině října. Kromě poznávacích činností jsme ovoce třídili, rozlišovali barvu, velikost, poznávali podle hmatu a chuti. K říkadlům s ovocnou tematikou jsme se naučili pohybový doprovod. Také jsme tvořili různé výtvarné práce s tímto námětem. Děti hodně bavily praktické činnosti-pečení štrůdlu, nákup ovoce v Hypernově, zpracování jablek-sušení, výroba křížal. Všechny děti si zaslouží velkou pochvalu, protože se aktivně zapojily do plánovaných činností.

Mgr. Jana Raszková

Fotogalerie zde


Recyklohraní

Publikováno: /říjen, 2020/

Velké pátrání aneb Na stopě vody ve vaší sklenici

Úkolem dětí ZŠS bylo zapátrat, jak se dostane pitná voda až do sklenice, tedy jak se postupně upravuje, než si ji mohou napustit z kohoutku. Důležitá je i cesta zpět do přírody, tedy jak se na cestě opět čistí a kam se vypouští.

Vytiskli jsme schéma koloběhu vody ve vodárenství. Popsali jsme, co se v jednotlivých fázích děje a proč. Na internetu jsme vyhledali a vytiskli reálná místa ve svém regionu, včetně jména vodního zdroje, čistírny odpadních vod - přehradu Kružberk, úpravnu vody v Podhradí, čističku odpadních vod v Karviné a v Orlové.

M.Šnokhousová

Fotogalerie zde

« | 158 59 60 61 62 63 6469 | »