Články zařazené v kategorii "červen, 2023":
Ve čtvrtek ve všech třídách naší školy proběhl projektová výuka „Finanční gramotnost.“ Každá třída tento den prožila trošičku jinak a přece stejně. V I. A si nejprve žáci s paní učitelkou povídali o tom, co jsou to finance, kde se berou, o zaměstnání rodičů, o rozdělování výplaty na nejrůznější výdaje apod. Potom se seznámili s podobou peněz a jejich rozdělením na mince a bankovky. Zábavnou formou počítali peněžní obnosy sestavené z různých mincí v početním oboru do 5 a do 10. Nejlepší do 20. Nakonec si zahráli na obchod. Ve III. A se také začalo besedou o příjmech a výdajích v rodinách, co je nejdůležitější a odkud se peníze berou. Děti povídaly o svém kapesném a o tom, co si nejraději za něj pořizují. Potom vypracovávaly pracovní listy. Třeťáci s tématem „Vše má svou cenu“ a čtvrťáci „Hospodaření s kapesným.“ Z letáků tvořili nákupní košík. Vystřihovávali různé potraviny, které lepili na papír. Třeťáci nesměli přesáhnout celkovou cenu 20,- Kč a čtvrťáci 100,- Kč. V poslední hodině skládali SIRKOLAMY a zahráli si hru OBCHOD, hru o nakupování. V V. A se žáci praktickým způsobem seznámili s různými způsoby placení (jako jsou bankovky, mince, platební karty, bankovní účet), prostřednictvím hry se naučili rozlišovat základní pojmy z oblasti financí a formou prožitku získali základní informace. Zabývali se rozpočtem rodiny, jejich příjmy a výdaji, s různými možnostmi šetření.
Cílem celého projektu bylo zvýšit povědomí o využívání a funkci peněz a s hospodařením s financemi.
Mgr. Eva Podzimková
V rámci projektového dne ke Dni dětí z projektu Škola – místo porozumění jsme dne 6. června přijali nabídku ze Spirály, kterou pravidelně navštěvujeme, oslavit Den dětí společně s rodiči naších žáků. Pro děti byly připraveny po celém areálu různé atrakce, zasoutěžily si také na koloběžkách, nebo střelbě do brány. Nechyběly ani tanečky a zpěv. Příjemné posezení s rodiči u malého občerstvení celou atmosféru dopoledních radovánek ještě zúročilo.
Děti dostaly za výkony na stanovištích medaile i sladké odměny. Všichni jsme si pochutnali na grilovaných špekáčcích a s přáním uskutečnit tuto akci zase příští rok jsme se všichni rozloučili. Děkujeme paní Mgr. Zdeňce Horákové za spoluúčast a vše s tímto krásným dnem spojené.
Mgr. Ivana Valčáková
Žáci speciální třídy VIII. B si na chvíli vyzkoušeli, jaké to je stát před kamerou. Pedagogičtí pracovníci se rozhodli, že zkusí s dětmi natočit krátký film a zapojili se do projektu ENVOFILM, který pořádá Albrechtova střední škola, Český Těšín, ve spolupráci s odborem školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. Projekt je zaměřen na prezentaci žákovských filmů zahrnujících problematiku životního prostředí a udržitelného rozvoje. Natáčeli jsme příběh „ O Plasťáčkovi“, kde děti zahrály, jak se nesmíme chovat v přírodě a jak máme správně třídit odpad. Natáčení samotné přineslo nejen radost a nadšení dětem, ale také pedagogickým pracovníkům, kteří jsou hrdi na své žáky za to, jak odvážně a s nadšením vše zvládli. Největší odměnou pro všechny byly jasně zářící úsměvy na tvářích dětí i pedagogů, které jednoznačně dokázaly, že jejich úsilí má skutečný smysl a hodnotu. Vyhodnocení filmů proběhne v září 2023.
Mgr. Iveta Koštialiková, Bc. Eva Balonová, Alena Russnáková
Náš projekt Buďme kamarádi je u konce. Žáci prošli preventivním programem Buď O.K. a všemi čtyřmi projektovými dny ve třídách, kdy pracovali s emočními kartami, hráli s kamarády společenské hry, malovali rodinu a jako tým sportovali a soutěžili. Všude prokazovali, jací dovedou být kamarádi. A to byl náš hlavní cíl. Pochvalme děti, zaslouží si to. Koho nepotěší, když ho někdo pochválí?
Odměna je definována jako jedna z forem pozitivního působení. Dítěti říká, že to, co udělalo, bylo dobře, správně, že se jednalo o žádoucí chování. Pochvala dítěti řekne, že jsme si ho všímali, že jsme byli součástí dění, že to, co se mu povedlo, bylo opravdové. Aby pochvala fungovala, je důležité, aby přišla hned, dokud si to děti pamatují.
Děti byly odměněny ovocnými nápoji a čokoládou. Největší odměnou ale byly společné zážitky, na které se nazapomíná - třeba opékání párků, výlet, společné hry. A tak to má být.
Mgr. Marie Šnokhousová