Články zařazené v kategorii "červen, 2024":
Dne 11. června se v prostorách naší školy konalo zábavné dopoledne pro žáky speciálních tříd s názvem „Ukaž, co umíš“, podpořené z projektu OP JAK. Cílem této akce bylo u žáků vyzdvihnout kreativitu, talent k dané činnosti, sebedůvěru a v neposlední řadě také radost z úspěchu. Zdravá soutěživost mezi třídami i jednotlivými žáky přispěla v rámci školní komunity k vzájemným přátelským vztahům. Každé dítě, bez ohledu na své zdravotní omezení má svůj osobitý talent a dovednosti, které stojí za to oslavovat a nadále je rozvíjet. Celé dopoledne bylo pro žáky zábavou naplněnou pozitivní energií a chutí příští rok zase soutěžit.
Mgr. Radomíra Duszková
V rámci projektu OPJAK jsme uspořádali Den dětí s názvem „Sportovní dopoledne“. Celé dopoledne bylo plné zábavy, soutěží a dobrodružství. Hned ráno se začal ve školní kuchyňce připravovat buřtguláš. Žáci pomáhali s přípravou - škrábali brambory, krájeli cibuli, buřty. Zatímco se guláš pomalu vařil, venku se pro děti chystaly různé soutěže a hry. Počasí nám moc nepřálo, vypadalo, že bude pršet, ale nakonec jsme měli štěstí a všechny sportovní aktivity proběhly bez deště. Pro děti byly připravené různé úkoly, jak sportovní, tak i na procvičení paměti. Žáci soutěžili ve skupinkách. Při úspěšném splnění úkolu na stanovišti, získali kousek šifry. Na závěr bylo nutné poskládat všechny části šifry dohromady, najít nápovědu a dojít až k místu, kde byly ukryty odměny. Odměny byly různé a ukryté v odlišných balíčcích. Každý tým měl možnost si náhodně vybrat svůj balíček. Jeden z týmů si například vybral balíček s dětskou plenou. Uvnitř plenky našli vzkaz, kde si mají svojí odměnu vyzvednout. Tento způsob hledání odměn děti velmi bavil a přinesl jim malinko napětí, zvědavosti, ale hlavně radost. Po rozdání všech odměn jsme se chtěli společně sejít u ohniště, kde se již buřtguláš dokončoval. V tom okamžiku však začalo pořádně pršet, ale ani to nám nezkazilo náladu. Rychle jsme se přesunuli zpět do školní kuchyňky, kde jsme si pochutnali na skvěle připraveném guláši. Po jídle jsme si odpočinuli ve třídách, společně zhodnotil celý den a sdělili si veškeré zážitky. Před koncem si žáci ještě vybrali malou odměnu z obchůdku. Celý den se velmi vydařil a děti si ho maximálně užily. Bylo krásné vidět jejich nadšení a spokojenost. I přes malou nepřízeň počasí se nám podařilo uskutečnit všechny plánované aktivity a vytvořit pro děti nezapomenutelné zážitky. Děkujeme všem, kteří se podíleli na organizaci tohoto dne a těšíme se na další společné akce.
Z projektu OPJAK byly nakoupeny potraviny pro přípravu guláše, odměny pro žáky a také drobnější sportovní vybavení.
Mgr. Marie Šidlová
Ve čtvrtek 6. 6. žáci speciálních tříd a dvě třídy ZŠ praktické navštívili v rámci projektu OP JAK zábavné centrum v Radvanicích, které je vybudováno na místě bývalého koupaliště. Byli jsme mile překvapeni, že je vstup do areálu, v době od 9.00 – 13.00 pro školy zdarma a že si mohli žáci hned po příchodu sníst svou svačinu. Na dopoledne jsme měli vyhrazeny 3 hodiny a tak jsme nezaháleli a užívali si krásný slunný den na průlezkách, skluzavkách, trampolínách, houpačkách, lanovkou, multifunkčním a workoutovým hřištěm, mlhovištěm, ale také krásnou odpočinkovou zónou. Celý prostor je potažen měkkým vodopropustným povrchem, který účinně tlumí pády a zajistí ochranu dětí při hře. Sportovní aktivity jsme zakončili občerstvením u stánku s pitím, jídlem i drobnými upomínkovými předměty.
Moc se nám tam líbilo a všem vřele doporučujeme.
Mgr. Ivana Valčáková
Naše škola ZŠ Jarní se zapojila do 21. ročníku soutěže pořádané odborem komunikace Ministerstva vnitra Svět očima dětí. Záštitu nad soutěží převzal ministr vnitra Vít Rakušan.
Hlavním cílem soutěže bylo zvýšit obecné povědomí žáků v oblasti primární prevence rizikového chování prostřednictvím tvůrčí činnosti. Žáci tvořili na soutěžní téma: Olympijské hry, Digitální detox, Umělá inteligence, Jak nás ovlivňují sociální sítě, Naši hrdinové.
24.05.2024 proběhlo školní kolo. A jak se žáci umístili? Porota rozhodla takto:
1. místo - Adam Fizer ze třídy VIII.A
2. místo - Lukáš Mencner, Ondřej Vrána ze třídy V.B
3. místo - Izabella Chimalová ze třídy V.A
Ocenění dětské poroty získal:
Alex Maršo ze třídy IX.A
Vojtěch Ševčík, Petr Vyskočil ze VI.B.
Blahopřejeme.
Ale musíme poblahopřát i všem zúčastněným žákům. Jejich práce byly velmi krásné. Odeslali jsme je do Prahy, kde rozhodně budou reprezentovat naši školu.
PhDr. Jarmila N. Nelhübelová
V uplynulém týdnu jsme se rozhodli spojit příjemné s užitečným a s našimi žáky z VIII.A jsme se pustili do pečení banánového chlebíčku. Pečení začalo přípravou ingrediencí, kdy měl každý žák přidělenou svou roli, protože jinak chtěli všichni dělat všechno. Někdo loupal banány, jiný vážil mouku, další šlehal. Všichni se do úkolů pustili s velkým nadšením a aktivitou. Právě toto rozdělení rolí pomohlo dětem pochopit, jak důležitá je týmová práce a jak každý dílčí úkol přispívá k celkovému úspěchu.
Průběh pečení byl plný smíchu a dobré nálady. Zvláště, když si žáci zkoušeli podélně a s přesností rozpůlit banán. Děti si také navzájem pomáhaly, což vedlo k příjemné atmosféře. Bylo úžasné sledovat, jak se učí být trpěliví, naslouchat jeden druhému, pomáhat si a respektovat se. Chlebíček při pečení provoněl polovinu školy a všichni se nemohli dočkat, až ho ochutnají. A výsledek? Skvělý! Banánový chlebíček chutnal výtečně a děti byly na svůj společný výtvor právem hrdé.
Učení nemusí být jen o učebnicích a testech, ale důležité životní dovednosti mohou být rozvíjeny právě skrze praktické a zábavné činnosti. Společné zážitky a zkušenosti jsou nenahraditelnou součástí vzdělávacího procesu, a tak se již těšíme na další.
Mgr. Marie Šidlová