Cílem projektu Ovoce a zelenina do škol je podpora zdravé výživy a zvýšení spotřeby ovoce a zeleniny u žáků. Nyní byl tento cíl splněný na 100%. V červnu škola obdržela zásilku čtyř druhů melounů pro každou třídu.
Ve IV.B proběhla jejich ochutnávka a žákům očička jen zářila. To bylo radosti. Netrvalo dlouho a talíře zůstaly prázdné.
Za týden jsme obdrželi další melouny. To už jsme mohli být ve třídě bez roušek. Ale "pochutnání" bylo stejně sladké.
Za dodávky melounů, jablíček, ředkviček i dalších druhů ovoce a zeleniny do škol děkujeme a za děti říkáme jejich "mňam".
Jarmila Nelhübelová, třídní učitelka
Marianna Sokolová, pedagogická asistentka
10. 6. 2021 proběhla další lekce canisterapie, které se zúčastnili žáci speciálních tříd.
Mgr. Iveta Koštialiková
Žáci 7.A třídy ( spojený 7. a 9. ročník) se dohodli, že si vyzkouší malování na trička. Šablony, barvy a fixy na textil zajistila paní asistentka, žáci si přinesli bílá třička. Výtvarná dílna mohla začít. Výsledek je na přiložených fotografiích.
Třička jsou krásná, všem se líbí.
Žáci 7. A třídy minulých dnech vyrobili květináče z betonové směsi. Po zaschnutí do nich vysázeli rostlinky Afrikánů. Květináče umístili k zadnímu vchodu do školní budovy. Pravidelně je chodí zalévat, radují se z rozkvetlých a barevných květin.
Jak to bylo pohádko, zabloudilo kuřátko....
Žáci IX.B vědí, jak to chodí v pohádkách, kdo je ten hodný a kdo zlý, kdo snědl koblížek, kdo povozil Budulínka a komu se podařilo vytáhnout řepu. Spojili jsme Den dětí a třídní projekt. Ve třídě jsme si povídali a hráli pohádky, vybarvovali omalovánky a nakonec děti cestou k pokladu plnily pohádkové úkoly. Ukrytý poklad našly a na sladkostech si pochutnaly.
M.Šnokhousová
Dne 3. 6. 2021 proběhl projektový den s názvem „ Malí návrháři“.
Projektový den je součástí projektu „ Tvořivá škola“ financovaného z nadačního
příspěvku OKD a ZŠ. Žáci navrhovali motivy z nichž budou některé použity pro výmalbu stěny před školou.
V rámci projektu byly nakoupeny výtvarné potřeby a ceny za nejlepší návrhy.
Mgr. Michal Sebroň
Dopoledne plné her, soutěží a tance prožily děti ze VII.B v úterý 1.6. ve své třídě i v tělocvičně školy. Všichni získali upomínkové medaile a také velkou čokoládu, kterou si museli přitáhnout-natočit na toaletním papíře. Všechny soutěže byly nejenom veselé, ale také výborné na rozvoj motoriky dětí. Při jednotlivých hrách asistovaly a pomáhaly p. asistentky Eva Balonová a Bc. Milada Jánská.
Mgr. Jana Raszková
Projektový den s názvem „Skřítek Penízek – učím se nakupovat“ se uskutečnil 1. 6. 2021.
Cílem projektového dne je zajímavou formou a zážitkovým způsobem žákům vštípit základní principy hospodaření s penězi.
Pro žáky jsme připravily tento program:
1. Peníze nebyly vždy – vývoj obchodování – směna, netradiční platidla.
2. Seznámení se současnými penězi. Mince a bankovky.
3. a)výuková stolní desková hra pro děti „Obchod – hra o nakupování“,
b) hraní si na obchod s digitální pokladnou, penězi a různými druhy zboží.
4. Nakupování v opravdovém obchodě
Do první části jsme vstoupili prostřednictvím pohádky“ Jak dědeček měnil, až vyměnil“.
Dětem jsme vysvětlily, že výměna nemusí být vždy výhodná, pokud sami neznáme cenu zboží. Peníze tu nebyly vždycky, nejdříve se měnilo zboží za zboží, později se platilo např. kožešinami, solí, drahými kameny ……
Svůj kamínek k nakupování si všichni měli možnost namalovat. Žáci se museli velice snažit, aby bylo jejich platidlo co nejhezčí.
Ve druhé části jsme se seznámili se současnou měnou. Děti si prohlédly naše mince a bankovky, vše si měli možnost osahat. Sledovaly nejen hodnotu, ale také velikost a barvu.
Seznámili se také s měnou, kterou se platí ve většině států EU – EUREM.
Třetí část – práce ve skupinách
1. skupina hrála „Hru o nakupování“.
Zde si už žáci vyzkoušeli, jak hospodařit s penězi, učili se sociálním dovednostem, ale i řazení potravin podle druhů – ovoce, zelenina, mléčné výrobky, atd.
Museli se správně rozhodovat, s trochou štěstí získali část peněz zpět. V obchodě nakupovali podle svého seznamu a stále museli sledovat, zda mají dostatek peněz na zaplacení.
2. skupina pracovala v obchodě s dětskou digitální pokladnou a spoustou zboží. Tato aktivita podpořená zvukovými a světelnými efekty a kalkulačkou s číslicemi, bohatě rozvíjela představivost žáků.
Čtvrtá část byla pro žáky nejatraktivnější. Šli jsme nakupovat do opravdového obchodu. Každý dostal 20 Kč. Za tento malý obnos museli pořídit minimálně 2 věci.
Zboží v obchodě (drobnosti) si vybírali tak, aby součet za nákup činil právě 20 Kč.
Ne všem se to podařilo.
Prvňáci se o mnohých věcech poučili na základě svých vlastních prožitků, získali nové zkušenosti, dozvěděli se spoustu informací.
Projektový den se jim velice líbil.
Zapsala Mgr. Jana Gvuzdová, Martina Flešková
Dnešní den byl ve třídě přece jen trochu odlišný od těch obvyklých. Slavili jsme svátek všech dětí.
Pro žáky jsme připravily dopoledne plné zábavy, her a překvapení. Odměnou pro děti byly sladkosti, balónky a nechyběl i diplom za soutěže.
Mgr. Iveta Koštialiková, Alena Russnáková
1.6. každoročně slavíme Den dětí.