I žáci ze 7. a 9. A se zapojili do tvoření a ztvárnili naši planetu, jak by měla vypadat. Krásně zelené porosty a průzračně modré vody.
Marie Šidlová
V 8.A jsme si na Den Země povídali o udržitelnosti planety, taky jsme vymodelovali planetu Země, přičemž procvičili jemnou motoriku. V neposlední řadě nechyběla ani osmisměrka na interaktivní tabuli či kvíz o třídění odpadu. Kdo z vás ví, že ruličky od toaletního papíru netřídíme do kontejneru na papír nýbrž do směsného odpadu, či je můžeme namočit do vody a poté vložit do bio odpadu.
Zdálo by se, že rulička patří do kontejneru na papír, když se z papíru vyrábí. Jenže tento papír byl již tolikrát zrecyklován a má příliš krátká vlákna, že už dále recyklovat nelze. S klidným svědomím ji vyhoďte do směsného odpadu.
Vědeli jste to?
Šidlová Marie.
Den Země připadá na 22.4, na Apríla. Počasí je poslední dobou opravdu aprílové. Zrovna ve čtvrtek ráno nepršelo, nezaváhali jsme a ihned vyrazili uklidit kousek naší planety. Nejprve jsme si nasadili gumové rukavice (vypadali jsme trochu jako šmoulové), poté jsme vzali odpadkové pytle a společně vyrazili. Posbíraní odpadky bylo nutné následně roztřídit. Děti to zvládly na jedničku, aktivita se jim líbila, a dokonce se ptaly, kdy půjdeme sbírat znovu.
A co vy? Máte také v okolí nějaké poházené odpadky? Uklidit je můžete kdykoliv, nejen na Den Země. Hlavně je důležité vědět, jak se o naši planetu Zemi starat. Odpadky určitě na zem neodhazujeme a třídit dává smysl. To ví i naši žáci, přesvědčte se o tom ve videu a nechte se námi inspirovat.
Starejme se o naši planetu, neboť nám dává mnoho.
Bc. Marie Šidlová
Den země
Dne 22. 4. 2021 proběhl na naší základní škole Jarní 400 projektový den „Den země“. Tento den jsme si připomněli poslechem písně „Chválím tě Země má“ a různými aktivitami. Shlédli jsme naučná videa o třídění odpadu, znečištění oceánů apod. Následně proběhly rozhovory na tato témata.
Žáci 3. – 5. třídy se společně postarali o estetiku okolí naší školy a společně posbírali papírky a plastové lahve poházené po zemi.
Nakonec děti vypracovaly různé pracovní listy a zapojily se i do výtvarných prací.
V březnu 2021 byly Nadací OKD podpořeny dva projekty naší školy, a to projekt s názvem “Tvořivá škola“ a “ZOOTERAPIE“.
Těmito projekty jsme získali z Nadace OKD celkovou částku 65 000 Kč. Nadaci OKD za finanční příspěvek velmi děkujeme. Peníze využijeme v rámci projektu Tvořivá škola na nákup stavebnic LEGO a barev na výmalbu zdi před školou a v rámci projektu ZOOTERAPIE budou realizovány a financovány didaktické pomůcky se zvířecí tématikou, canisterapeutické lekce v naší škole, terapie za pomocí hospodářských zvířat na dětském ranči v Hlučíně a zooterapeutická lekce v ZOO Ostrava.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří se na naší škole vzdělávají, budou v plné míře do projektu zapojeni. Cílem projektu Tvořivá škola je podpora tvořivého myšlení a pracovních návyků žáků. Prostřednictvím stavebnic LEGO chceme vtáhnout žáky do pracovního procesu tvoření a současně budovat jejich sociální kontakt při hře. Žáky také chceme zapojit do úpravy vzhledu prostoru před školou. Mohou navrhnout motiv na výmalbu betonové zdi a následně jej realizovat. Tím podpoříme dětskou fantazii, krativitu a pracovní návyky.
Projektem ZOOTERAPIE bychom chtěli podpořit návrat k přirozenému biorytmu a respektu k životnímu prostředí. Zvířata působí pozitivně na všechny složky osobnosti, příznivě ovlivňují psychickou stránku člověka a jeho prožívání, což se následně odráží v sociální interakci a v začlenění se do společnosti. Tímto projektem bychom chtěli docílit toho, aby se samotné děti s postižením začaly dívat na své pozitivní možnosti. Pomocí zooterapie bychom chtěli zmírnit nežádoucí důsledky postižení žáků a působit příznivě na všechny složky jejich osobnosti. Tento projekt umožňuje dětem nejen nahlédnout do zvířecího světa v klidném prostředí třídy, ale také rozvíjí jejich slovní zásobu, komunikační schopnosti, sluchové a hmatové vnímání, jemnou motoriku, prostorovou představivost, myšlení a hlavně působí příznivě na psychickou stránku.
Realizaci těchto projektů zahájíme 1.5.2021.
Mgr. Monika Chvějová
Touto cestou velmi děkuje za sponzorský věcný dar, který naší škole věnoval sbor Apoštolské církve v Karviné. Obdrželi jsme výtvarné potřeby v hodnotě 22.000,- Kč. Konkrétně se jednalo o velké tuby barev, kreslící čtvrtky a barevné či lepenkové papíry. Dále pak nůžky, lepidla, štětce, keramickou hlínu a další materiál, který pedagogům i žákům celé školy vykouzlil úsměv na tváři. Obdarována byla každá třída a už teď se všichni těší na nádherné výrobky a netradiční tvoření, kterým budeme moci u žáků rozvíjet jejich fantazii, kreativitu, estetické cítění a pracovní dovednosti.
Za poskytnutý dar jsme velmi vděční, a tímto ještě jednou Apoštolské církvi v Karviné děkujeme.
Bc. Vítová Ester
Také máte rádi sport? Děti v IX.B ZŠS rozhodně ano, a to ve všech podobách. V rámci projektového dne jsme se 16.4.2021 celé dopoledne sportu věnovali. Přišel mezi nás aktivní sportovec (lyžař, hokejista, fotbalista) Petr Kantek a provedl nás mnoha sportovními disciplínami teoreticky i prakticky. O sportu jsme si nejprve povídali, sledovali zajímavou prezentaci, obrázky, pojmenovali jsme druhy sportu, poznávali na fotkách naše nejlepší sportovce. Už víme, že se můžeme při sportu zranit a proto musíme být opatrní. Také děti předvedly, jak se vypořádají se zumbou a jak umí fandit fotbalu. Pak přišlo to, na co jsme se těšili nejvíce. Petr přinesl ukázat výstroj hokejisty a lyžaře. Mohli jsme si všechno osahat, vyzkoušet, obléknout dres. V tělocvičně jsme změřili síly ve střelbě na branku. Nakonec jsme si s Petrem povídali o olympiádě. Vybarvili jsme olympijské kruhy. Na krk nám Petr pověsil medaile, ty opravdové sportovní. Paní asistentky děti odměnily sladkostmi a obrázkovými medailemi na památku.
Petru Kantkovi velmi děkuji za vstřícný a milý přístup k dětem, za jeho ochotu dětem přiblížit téma sportu a zapojit se do aktivit s dětmi. Děti byly nadšené a za tuto laskavost vděčné.
Marie Šnokhousová
Prvňáčci se po měsíci a půl vrátili do školních lavic. Čekala nás nová zkušenost – testování. Podstupujeme ho 2 x týdně, vždy před začátkem výuky.
Přes počáteční obavy všech zúčastněných, jsme testování v pohodě zvládli.
Děti i rodiče zjistili, že to není nic, čeho by se museli bát.
Prvňáčci říkají: „Nebylo to úplně příjemné, trochu to lechtá, ale hlavně to nebolí.“
Asi 20 % rodičů s testováním svých dětí nesouhlasilo.
První dny jsme se věnovali opakování probraného učiva, abychom všichni mohli navázat na distanční výuku. Aby přechod nebyl tak náročný, vše jsme opakovali a docvičovali hravou formou. Na řadu přišly i pohádky. Jednu z nich jsme si zkusili zahrát.
Jana Gvuzdová
První společný den ve škole jsme zvládli bez problémů. Rodiče si zodpovědně otestovali své děti, také my jsme absolvovali to samé a mohla začít po dlouhé pauze běžná výuka.
A protože dnešní den byl slunečný, tak nabádal k vycházce. Využili jsme toho a navštívili naše staré známé. Byli tam a nám se zase vrátila dobrá nálada.
Přejeme všem hezké jarní dny a pohodu při učení.
My všichni z IX. A
Dne 12. 4. 2021
Pojďte si s námi vytvořit vázičku na květiny či cokoliv jiného. Můžete vložit třeba i sušené ovoce
Co budeme potřebovat:
3 vejce
Lepidlo nebo tavnou pistoli
Květiny (umělé nebo čerstvé) - pokud budete mít čerstvé, nezapomeňte na vodu
Vata a talířek - nemusí být
Jak na to:
1) vejce rozklepneme v horní části a zbavíme bílku a žloutku
2) skořápky důkladně omyjeme
3) přilepíme k sobě
4) ozdobíme dle libosti
Odkaz na video:
https://youtu.be/ZfO9ptg1wZI
Nebo odkaz ke stažení videa zde:
https://www.uschovna.cz/…2Y/
Vytvořila Marie Šidlová