Prožitkový preventivní program V.A - 2. blok

Publikováno: /prosinec, 2022/

7.12.2022 se uskutečnila další část projektu "Buďme kamarádi" z účelové neinvestiční dotace z rozpočtu KÚ MSK ve třídě V.A. Prožitkový preventivní program Buď O.K. realizovali zaměstnanci Centra primární prevence Renarkon.

2 . blok prožitkového programu byl zacílený na city, emoce, vztahy, vzájemnou pomoc a toleranci. Žáci se zabývali krizovými situacemi a jejich následným řešením.Děkujeme za dvouhodinový program, který děti vedl k vzájemné spolupráci, toleranci a vnímání osobního prostoru a jeho respektování. Děti si ho náležitě užily.

Jarmila Nelhübelová, třídní učitelka

fotogalerie zde


Vánoční tvoření v DDM

Publikováno: /prosinec, 2022/

14. 12. 2022 se žáci V.A těšili na vánoční tvoření v DDM v Orlové. V 11. hodin jsme byli se žáky na místě a na několika stanovištích začali tvořit ozdoby na vánoční stromeček v podobě sněhuláčka, přáníčka s motivem vánočního stromečku a jmenovky se sobíkem. Nadšeně ochutnávali dětský punč z jablíček, hrušek a skořice. Krásně nás to naladilo na vánoční období, které nás čeká. Děkujeme za krásnou akci.

Jarmila Nelhübelová, třídní učitelka

Renáta Laliková, pedagogická asistentka

Žáci V.A


Vánoce s rodiči ve třídě VIII. B

Publikováno: /prosinec, 2022/

Dne 20. 12. 2022 jsme si předvánoční čas zpříjemnili posezením u vánočního stromečku. Rodičům jsme udělali radost směsí básniček a písniček. Během posezení jsme si povídali, ochutnávali cukroví a připravené dobroty. Krásné dopoledne jsme zakončili rozdáváním dárečků a přáním všeho dobrého v roce 2023.

Mgr. Iveta Koštialiková, Bc. Eva Balonová, Alena Russnáková

fotogalerie zde


„Buďme kamarádi“ a hrajme si spolu

Publikováno: /prosinec, 2022/

Náš projekt „Buďme kamarádi“ se tentokrát odvíjel ve třídách formou společenských her. Z poskytnuté účelové neinvestiční dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje na podporu aktivit v oblasti prevence rizikových projevů chování dětí a mládeže jsme nakoupili společenské hry.

Hra je přirozenou součástí našeho života stejně jako práce a škola nebo jiné naše každodenní aktivity. To hlavní, co by nám hry měly přinášet, je zábava a pobavení. Dětem hry neuvěřitelně rozšiřují schopnosti (paměť, logické myšlení, zlepšení komunikačních dovedností, koncentraci) Učí je nejen vyhrávat či prohrávat, ale postupně v nich pěstují i důležité postoje pro budoucí život – reakce na úspěch, neúspěch, kontrolu vlastních pocitů před ostatními i vůli. Dětské hry a soutěže pěstují i zdravé sebevědomí a hodnocení vlastních schopností a dovedností.

Děti se sešly u stolu s dalšími spolužáky, kamarády. Hra je spojila bez ohledu na věk, pohlaví nebo zájmy, napomohla vzájemnému pochopení a úctě. Věříme, že hra rozvinula kamarádské vztahy mezi dětmi a tím splnila náš záměr.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Vánoční dílničky v DDM

Publikováno: /prosinec, 2022/

Dne 14. 12. 2022 žáci speciálních tříd VI. B, VIII. B a XI. A navštívili “Vánoční dílničky“ v DDM Orlová. Společně si vyrobili sněhuláka, přáníčko se sobíkem a prstovými barvami dotvořili baňky na stromečku. Nakonec si pochutnali na sladkém punči. Děkujeme zaměstnancům DDM za příjemnou atmosféru a přejeme krásné Vánoce.

Mgr. Iveta Koštialiková

fotogalerie zde


Pečení cukroví VIII. B

Publikováno: /prosinec, 2022/

Žáci VIII. B třídy ZŠ speciální si předvánoční čas zpříjemnili pečením cukroví. Každý si vyzkoušel vykrojit různé tvary. Společnými silami jsme cukroví slepili a nazdobili. Při pečení jsme poslouchali koledy a povídali si o Vánocích.

Mgr. Iveta Koštialiková, Bc. Eva Balonová, Alena Russnáková

fotogalerie zde


Žáci si vytvořili vlastní miniekosystém

Publikováno: /prosinec, 2022/

Odměřit, rozmíchat sádru, zasadit semínka, obarvit sklenici... Tohle a mnohem více si vyzkoušeli žáci na projektovém dni s názvem „Miniekosystém“. Projektový den byl realizován za pomocí pracovníků z přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity a jejich projektu Univerzita pro školy. Žáci si nejprve vyhotovili vlastní sádrové květináče, museli si správně odměřit množství vody a sádry. Mezitím, co květináče tvrdly, pustili se do miniekosystému ve sklenici. Každý žák měl svoji sklenici, kterou si ozdobil dle vlastní fantazie. Poté se na dno sklenice nasypaly kamínky a na ně substrát. Do substrátu se zasadila rostlinka a zalila vodou. Následně bylo možné sklenici s miniekosystémem uzavřít. Po zaschnutí sádrových květináčů se pokračovalo v jejich zdobení. Do zhotovených květináčů se také nasypal substrát a zasadily semínka řeřichy. Poslední aktivitou bylo tvoření ozdobných zápichů. Tvořili se včeličky, srdíčka, květinky, motýlci… Veškeré potřeby na tento projektový den byly nakoupeny ze šablon „Děti – naše budoucnost III. Závěrem nechybělo ani vyhodnocení nejhezčího květináče a miniekostytému. Velmi děkujeme paní Tereze Stachurové a jejímu kolegovi z přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity za pěkný program. Děti si celý projektový den užily a veškeré výtvory si odnesli domů na památku.

Bc. Marie Šidlová a Bc. Ester Vítová

fotogalerie zde


Prožitkový preventivní program - 2. blok

Publikováno: /prosinec, 2022/

Ze získané účelové neinvestiční dotace z rozpočtu KÚ MSK na náš projekt "Buďme kamarádi" jsme uhradili další část prožitkového preventivního programu Buď O.K. , který realizuje Centrum primární prevence Renarkon o.p.s. Ostrava.

2. blok prožitkového programu pro žáky 2. stupně ZŠ ve třídách zřízených podle § 16 Školského zákona byl zaměřený na šikanu a kyberšikanu. Program osvětlil problematiku šikany (co je šikana, jak se projevuje, jak se bránit). Žáci si osvojili dovednosti, jak se postavit šikanujícímu chování a zabránit v šikanování druhého. Učili se reakcím na obtěžování a schopnosti ovládnout vlastní chování. Učili se, jak nakládat s osobními údaji na internetu, na koho se obrátit v případě, že údaje někdo zneužil.

2. blok prožitkového programu pro žáky 1. stupně ZŠ ve třídách zřízených podle § 16 Školského zákona byl zaměřený na krizové situace, zdravé vztahy ve třídě a vzájemnou toleranci.

Program byl zaměřený na krizové situace a jejich řešení, jak se vypořádat se strachem a obavami ve svém životě, koho požádat o pomoc. Žáci si povídali o smysluplném využívání volného času, rozkryli spektrum volnočasových aktivit. Děti se učily, jak být vnímavý vůči druhému, jak s vrstevníky navazovat kontakty a dodržovat dohodnutá pravidla. Vzájemná tolerance a spolupráce ve skupině udržuje a posiluje úctu a respekt.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Výstava v DKMO

Publikováno: /prosinec, 2022/

Dne 7. 12. 2022 žáci VIII. B třídy navštívili tradiční vánoční výstavu spojenou se soutěží “O nejhezčí vánoční vločku“, do které se aktivně zapojili. Děti si prohlédly vánoční dekorace a ozdoby. Radost jim udělaly malé dárečky, které si z výstavy odnášely.

Mgr. Iveta Koštialiková, Bc. Eva Balonová, Alena Russnáková

fotogalerie zde


Mikuláš, čert a anděl navštívil třídu V.A

Publikováno: /prosinec, 2022/

Mikulášská nadílka má u nás dlouholetou tradici. Děti se sice bojí čerta, ale kouzlu okamžiku, kdy vchází Mikuláš s andělem do třídy s nadílkou, neodolají a moc se na tuto chvíli těší. A tak tomu bylo i 6.12.2022. Čert dorazil s uhlím a knihou hříchů, zlobivé děti pokáral, ty slíbily, že se polepší. Za krátkou básničku jim anděl s Mikulášem nadělil sladkosti a ovoce.

A nyní nás čekají vánoční svátky a to teprve bude radosti. Už si v hodinách výtvarné výchovy malujeme rybičku splněných přání a obrázky, co by si děti přály dostat od Ježíška.

PhDr. Jarmila Nelhübelová

fotogalerie zde

« | 131 32 33 34 35 36 3769 | »