Výtvarná soutěž Barevný podzim 2024

Publikováno: /říjen, 2024/

Nastal podzim a v tomto období se již několik let účastníme krajské výtvarné soutěže Barevný podzim, kterou organizuje DDM v Ostravě-Porubě. Žáci vytvořili na dané téma krásné práce, byli velmi kreativní. Učitelé v rámci třídní soutěže vybrali nejhezčí práce. Ty jsme odeslali a budou reprezentovat naši školu.

Děkujeme žákům I.A , IV.A, V.A, VI. A, VII.A a VIII.A za jejich dobrovolnou účast a zejména za jejich výtvarná dílka.

PhDr. Jarmila N. Nelhübelová

fotogalerie zde


Bramboriáda

Publikováno: /říjen, 2024/

Říjen je měsícem, kdy se sbírají plody podzimu a jsou různými způsoby využívány. Přírodniny v tomto období jsou inspirací všem kutilům, sběratelům, ale také pedagogům, pro které bývají žněmi plných nápadů.

Letos jsme se v naší třídě V. B rozhodli věnovat projektovému dni jinak než obvykle. Zvolili jsme brambory, které u nás patří k základním zemědělským plodinám a jsou velmi oblíbené pro svou mnohostrannost nejen v kuchyni, ale také v jiných oblastech. Děti soutěžily v chůzi s bramborou na lžíci, kutálením z místa na místo, udržením brambory na hlavě, cvičily s ní podle hudby. V pracovních činnostech razily do brambor tvary, namáčely v barvách a otiskovaly je na papír. Také si z nich vyrobily ježka a panáčka Bramboráčka. Završením tohoto projektu byla vlastní výroba „Hranolek a bramboráků“ v kuchyňce naší školy. Tyto dny ve škole mají naše děti moc rády a užily si ho každý podle svého.

Mgr. Ivana Valčáková

fotogalerie zde


Den stromů na Jarní 400 spolu s VIII. A

Publikováno: /říjen, 2024/

Den stromů není žádným novým svátkem, a také my ho na naší škole slavíme již několikátým rokem. Tato oslava má dlouholetou tradici – po celém světě se připomíná už od poloviny 19. století, a v naší republice dokonce od roku 1906. Původně se Den stromů slavil začátkem dubna, ale protože na podzim září stromy všemi barvami, a je to také ideální období na výsadbu, byl termín přesunut na 20. října. Letošní oslavu pro děti z prvního stupně připravili žáci z VIII. A, kteří nachystali několik stanovišť plných aktivit a zábavy. Starší spolužáci nejen dohlíželi, ale také pomáhali mladším s úkoly na jednotlivých stanovištích, čímž posílili vzájemnou spolupráci a rozvoj dovedností. Každá aktivita měla své kouzlo a zaměřovala se na jinou dovednostní oblast. Například v běhacím pexesu děti hledaly dvojice stromů, zatímco v další aktivitě skládaly rýmy, hledaly mnohoznačná slova a názvy ovocných stromů. Na jiném stanovišti měly za úkol dokreslit druhou polovinu listu, čímž rozvíjely svou představivost a motoriku. V chemicko-biologickém koutku žáci extrahovali zelené barvivo - chlorofyl z listů, což jim umožnilo vidět přírodní procesy zblízka. Byť byly rozdrcené listy žluté a hnědé, obarvená voda byla zelená. Na posledním stanovišti se zaměřili na spolupráci ve skupinách – společně sbírali listy, ze kterých pak tvořili korunu pro vítěze z pexesa. Celé dopoledne vyvrcholilo společným zpěvem písně „Stromy“, což krásně uzavřelo tuto slavnostní událost. Spojení prvního a druhého stupně bylo naprosto skvělé, a žáci VIII. A si zaslouží velkou pochvalu za svou organizaci a pomoc. Všem patří obrovské díky!

Mgr. Eva Podzimková, Mgr. Marie Šidlová

fotogalerie zde


Podzimní úroda ve třídě VIII. B

Publikováno: /říjen, 2024/

Dne 18. října se ve třídě uskutečnil projektový den s názvem „Podzimní úroda“. Během celého týdne se žáci zapojovali do různých aktivit zaměřených na počítání zeleniny, skládání názvů jednotlivých druhů a hravé počítání jablíček a hrušek. Nechyběla ani zábavná činnost, při které děti přikládaly stíny a vytvářely obrázky stromů a ovoce. Povídali jsme si o různých druzích ovoce a zeleniny, přičemž žáci zapojili všechny smysly, aby rozpoznávali barvy, chutě, tvary i vůně jednotlivých plodů. Největším zážitkem byla příprava dýňové polévky a bramborových placek, kterou si všichni opravdu užili. Na závěr jsme si pochutnali na připravených dobrotách a zakončili tak den plný zábavy a učení.

Mgr. Iveta Koštialiková, Alena Russnáková, Pavlína Bajdová

fotogalerie zde


Dýňobraní v VI. B

Publikováno: /říjen, 2024/

V polovině října se VI.B zbarvila do oranžova. Připravili jsme si totiž tvořivé „Dýňobraní“.

Podzim je charakteristický svou barevností a nás provázela oranžová barva, tedy barva dýně, které se projektový den týkal. Děti malovaly nebo dlabaly dýně, tvořily z přírodnin a dýňových semínek podzimní dekorace a obrázky. Přečetli jsme si příběh, díky kterému jsme se dozvěděli, proč se vlastně dýně pojí k podzimním oslavám. Poté jsme společnými silami dýni hokaido očistili, vydlabali semínka, nakrájeli a dali vařit. Mezitím jsme si vystřihli a nabarvili papírové dýně a dali je sušit. Přečetli jsme si pohádku “O dýni Dýničce" a pohráli jsme si s rýmy podzimních básniček. Odměnou pro všechny byla dýňová polévka s praženými dýňovými semínky a z úsměvů dětí nebylo pochyb, že se dětem tento netradiční den moc líbil.

Mgr. Monika Chvějová

fotogalerie zde


Žáci vyrazili do botanické zahrady

Publikováno: /říjen, 2024/

Dnes se žáci VIII.A vydali na exkurzi do botanické zahrady, která byla zaměřena na sukulenty. Sukulenty jsou rostliny, které umí shromažďovat ve svém těle (stonku nebo listech) vodu, která jim umožňuje přežít i velmi dlouhá období sucha. Nejvíce nás zaujaly nádherné kaktusy – některé byly dokonce rozkvetlé a jiné zase dosahovaly úctyhodných rozměrů. Byli jsme překvapeni množstvím tropických a subtropických rostlin, které jsme v botanické zahradě viděli. Povídali jsme si o léčivém aloe vera, viděli jsme např. kaktusy z Brazílie a Argentiny a dozvěděli jsme se i o kaktusu, který žvýkali indiáni jako drogu.

Velmi zajímavé bylo vyprávění o roubování kaktusů, což jsme doposud znali pouze u ovocných stromů. U kaktusů se však roubování používá třeba pro urychlení kvetení nebo zvýšení odolnosti rostlin. Na závěr exkurze se žáci zapojili do vědomostní soutěže, kde mohli vyhrát dva větší Ferokaktusy. První vyhrála Nikol a druhý Míša.

Velké poděkování patří panu Potykovi za jeho nádhernou sbírku rostlin a za to, že se nám věnoval. Kromě poznání nových druhů rostlin jsme také strávili čas v klidném prostředí. Jelikož byla zima, zastavili jsme se po cestě zahřát v cukrárně, kde jsme si vychutnali svačinu a čerstvě upečené koláčky. Zpátky do školy jsme šli pěšky, abychom zůstali fit.

Exkurze byla financována z projektu MAP IV a velmi děkujeme za tuto příležitost.

Mgr. Marie Šidlová

fotogalerie zde


Podzimní dobrodružství v IX. A

Publikováno: /říjen, 2024/

V říjnu, s příchodem barevného podzimu, se v naší třídě uskutečnil zajímavý třídní projekt s názvem „Podzimní dobrodružství“.Tento projekt byl zaměřen na podporu kreativity, smyslového vnímání a spolupráce mezi žáky s různými potřebami. Hlavním cílem bylo přiblížit žákům krásy a proměny podzimu pomocí praktických a smyslových aktivit. Děti se učily pracovat s přírodními materiály, rozvíjely jemnou motoriku a zároveň prohlubovaly své znalosti o ročních obdobích. Společné aktivity posílily vztahy mezi žáky a vytvořily příjemné a podpůrné prostředí ve třídě. Celý projekt se setkal s velkým úspěchem, a proto plánujeme další podobné tematické projekty i do budoucna.

Mgr. Radomíra Duszková

fotogalerie zde


Plody podzimu - projekt IX.B

Publikováno: /říjen, 2024/

Projektový den „Plody podzimu“ je akce IX.B třídy. Žáci měli možnost seznámit se s podzimními plody a listy stromů, což je nejen poučné, ale i zábavné. Tvorba ze suchých plodů a lepení listů rozvíjí kreativitu a manuální zručnost. Ochutnávka ovoce a zeleniny přináší nové zážitky a vaření dýňové polévky je skvělý způsob, jak se naučit něco nového v kuchyni. Rozlišování a třídění přírodnin podporuje jejich poznávání a znalosti o přírodě. Třídní projekt jsme zdokumentovali na fotografiích.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Preventivní program na téma šikana a kyberšikana

Publikováno: /říjen, 2024/

Žáci 2. stupně se zúčastnili preventivního programu realizovaného Renarkonem o.p.s. Ostrava.

Cílem programu bylo zvýšit povědomí o šikaně a kyberšikaně, jejich příčinách a důsledcích, a vybavit účastníky nástroji, jak těmto jevům předcházet a jak správně reagovat.

Žáci pracovali interaktivně ve skupinách, diskutovali a prezentovali své výstupy.

Ve druhé části se žáci dozvěděli o rizicích komunikace s neznámými lidmi na sociálních sítích, posílání vlastních fotografií a videí. Zjišťovali, jaké psychické dopady může kyberšikana mít. Užitečné kontakty na odborníky mohou být jednou z forem pomoci.

Pro žáky 1. stupně realizovali lektoři Renarkonu o.p.s. preventivní program zaměřený na vztahy ve třídě, vzájemnou komunikaci a pozitivní klima.

Tento program by měl posílit prevenci šikany a kyberšikany a podpořit zdravé vztahy mezi účastníky.

Za poskytnutou dotaci děkujeme KÚ MSK. Za realizaci programu děkujeme PhDr. Waloszkovi,

Mgr. Sapíkové a lektorům Renarkonu o.p.s. Ostrava.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Školní projekt Jíme zdravě

Publikováno: /říjen, 2024/

V úterý 9. 10. 2024 se žáci IV. A ze ZŠ Jarní těšili do školy samozřejmě na výuku, ale i na společný oběd ve školní jídelně v rámci projektu Jíme zdravě. V hodině českého jazyka si povídali o vaření, o zdravém stravování, rozlišovali zdravá a nezdravá jídla, připravovali si jídelníček na další projekt MasterChef.

Ve školní jídelně se seznámili s kulturou stolování, slušným chováním při jídle. Popřáli si dobrou chuť a už si jen pochutnávali na dobrém jídle. Odcházeli spokojeni a těší se na další společný oběd.

PhDr. Jarmila N. Nelhübelová

fotogalerie zde

« | 13 4 5 6 7 8 965 | »