Kosmický zážitkový stan

Publikováno: /říjen, 2025/

Žáci naší školy zažili opravdové vesmírné dobrodružství! Do školy k nám totiž dorazil Kosmický zážitkový stan, který jsme mohli přivítat díky projektu nadace OKD „Spolu za zážitky“ – Svět techniky a poznání.

Děti se pod vedením pana lektora vydaly na cestu do vesmíru a poutavou formou získaly spoustu nových poznatků o vesmíru, planetách i o našem místě v něm. Součástí programu byla také pohybová hra „Živý vesmír“, při níž si děti samy vyzkoušely, jak se pohybují planety kolem Slunce, jak se otáčí Země a obíhá Měsíc.

Velké poděkování patří nadaci OKD za podporu projektu, díky kterému jsme dětem mohli umožnit tento nezapomenutelný vesmírný zážitek.

Mgr. Monika Chvějová

fotogalerie zde


Den stromů

Publikováno: /říjen, 2025/

Den stromů jsme letos oslavili opět aktivně a s radostí. Žáci všech ročníků se během dopoledne věnovali tématům spojeným se stromy, významem lesa pro člověka i ochranou přírody. V jednotlivých třídách si děti povídaly o tom, proč jsou stromy důležité, co všechno nám les poskytuje a jak bychom se měli k přírodě chovat. Nezůstalo ale jen u povídání – každá třída vyrazila také ven. Žáci 1.-4. ročníku se vydali na vycházku do blízkého okolí nebo do lesa, kde pozorovali přírodu, zkoušeli rozpoznávat jednotlivé druhy stromů, prvňáčci sbírali listy pro další tvoření. Páťáci zamířili do lesoparku v Orlové, kde na ně čekaly nejen poznávací aktivity, ale i soutěžní úkoly. Nechyběl ani klasický zážitek „objímání stromů“, ze kterých děti čerpaly energii. Ve třídách potom děti pracovaly s pracovními listy, kde například přiřazovaly listy a plody ke správným stromům, hledaly správné obrysy, shodné listy, vybarvovaly obrázky podle daného čísla atd. Třeťáci a čtvrťáci si společnými silami vytvořili “strom přátelství“. Žáci 5.ročníku navíc zhlédli výukový film o lese. Celé dopoledne se neslo ve znamení spolupráce, radosti a úcty k přírodě. Díky tomuto zážitkovému učení si žáci nejen rozšířili své znalosti, ale také si vytvořili hlubší vztah ke stromům a přírodě kolem nás.

Mgr. Eva Podzimková

fotogalerie zde


Recyklační zpravodaj VIII. B

Publikováno: /říjen, 2025/

Žáci VIII. B se dnes zapojili do programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět. Jejich úkolem bylo vytvořit Recyklační zpravodaj ve formě leporela a splnit několik zajímavých úkolů.

Na úvod si společně poslechli krátké vzdělávací video o recyklaci. Dozvěděli se, proč je důležité třídit odpady a co se děje s nefunkčními spotřebiči a bateriemi, když už doslouží.

Poté pracovali s pracovním listem „Recyklační labyrint“, ve kterém hledali správnou cestu, jak dostat staré elektrospotřebiče a baterie na místa, kam skutečně patří – tedy tam, kde se o ně odborně postarají.

Následoval úkol na logické myšlení. Žáci doplňovali do tabulek obrázky mobilu, lednice a pračky tak, aby se žádný neopakoval. Tím si procvičovali pozornost, soustředění i trpělivost.

V závěru jsme společně odpovídali na otázky a dolepovali obrázky do leporela, které se proměnilo v náš třídní Recyklační zpravodaj.

Žáci pracovali s velkým zaujetím a radostí. Všechny úkoly zvládli výborně a zaslouží si velkou pochvalu!

Mgr. Iveta Koštialiková, Pavlína Bajdová, Irena Dvořáková

fotogalerie zde


V. A se zapojila do pohybové výzvy „Pohyb je radost. BINGO!“

Publikováno: /říjen, 2025/

Žáci z V.A se s radostí zapojili do pohybové výzvy realizovanou SZÚ „Pohyb je radost. BINGO“. Od 15. 9.2025 do 26. 9.2025 si hravou formou každý den protáhli své tělo dle zadaných instrukcí a postupně jejich provedení vpisovali do hrací karty.

6. 10. 2025 jsme vyplněnou kartu odeslali na zadanou emailovou adresu organizátorům soutěže. Kdo ví, třeba budeme mezi výherci. A pokud ne, určitě nám to vadit nebude. Protože pohybová výzva byla zábavná, hravá a žáky velmi bavila. Pohyb do výuky pravidelně zařazujeme. I tuto „bingovou“ si velmi rádi zopakujeme.

PhDr. Jarmila N. Nelhübelová

fotogalerie zde


Den duševního zdraví

Publikováno: /říjen, 2025/

Den duševního zdraví je skvělou příležitostí, jak podpořit wellbeing dětí i učitelů. Takový den jsme uspořádali v rámci projektu Peříčka s dotací z rozpočtu KÚ MSK a pohladili dalším peříčkem dětskou duši.

Děti vyplnily na začátku vyučování dotazník spokojenosti ve školním prostředí. A pak už aktivity běžely jedna za druhou. Učitelé využívali emočních karet k rozhovorům o pocitech žáků. Vysvětlili důležitost zdraví nejen fyzického ale i duševního. Hráli hry s aktivním nasloucháním. Děti mimikou předváděly různé emoce, zkusily i pantomimu. Některé děti dokonce meditovaly a realizovaly dílničku čtení.

Žáci kreslili, vybarvovali mandaly, které jsou zklidňující výtvarnou technikou. Vyráběli „Strom pohody“, na který připevnili obrázky, které je vedou k pohodě.

Protáhli se v tělocvičně, prošli si hmatový chodníček, relaxovali a prodýchávali ve vacích při poslechu relaxační hudby. Přišel čas i na pohádku. Zvolili si pohádku V hlavě. K mazlení si vybrali oblíbené plyšáky a vnímali jejich měkkost.

V relaxační místnosti probíhal řízený program na téma „V pralese“. Žáci používali různé nástroje napodobující zvířata, bubnovali a nakonec den zakončili relaxací při klavírní a relaxační hudbě. Využili jsme také bublinkový válec a barevný světelný řetěz.

Děti rády mlsají, připravily si horkou čokoládu, uvařily si čaj, přikusovaly oplatky. Ochutnávaly ovoce, zeleninu a sýry.

Učitelé společně s asistenty po celý den vytvářeli bezpečný prostor pro sdílení pocitů. Věříme, že se žáci i učitelé cítili ve škole vzájemně propojeni a uvolněni.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Projektový den Plody podzimu

Publikováno: /říjen, 2025/

Třída IX.B věnovala projektovému dni spoustu aktivit již v předchozích dnech.

Především jsme se zaměřili na smyslové vnímání. Přinesené ovoce a zeleninu si žáci ohmatali, očichali, ochutnali. Ovoce, podzimní houby a listí bylo také tématem k tvoření, žáci vybarvovali pomocí houbiček, otiskovali dlaně, nalepovali kousky barevného papíru. Brambory jsme využili ke kutálení, skládání do řady, v říkance s pohybem, ale hlavně jsme je nakrájeli a opekli. Zeleninová polévka také přišla vhod.

Starší žáci přikládali k ovoci jeho půlky a strom, na kterém vyrostlo. Skládali půlené obrázky a doplňovali na obrázku části ovoce, aby se barevně shodovalo.

Mnoho podnětů žáci získali také na vycházkách, sbírali jsme kaštany, listí, pozorovali odlétající ptáky, zbarvené stromy a trhali suché traviny.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Canisterapie

Publikováno: /říjen, 2025/

Na naší škole proběhla v pořadí druhá canisterapie tentokrát pro žáky 2. stupně. Paní terapeutka přivezla 2 psy a 3 slepičky hedvábničky.

Děti se na terapii velmi těšily. Canisterapie je účinná a laskavá forma podpůrné péče, která pomáhá dětem v oblasti psychického i fyzického zdraví. Využívá kontakt se speciálně vycvičenými psy k podpoře zdraví, pohody a komunikace. Podporuje motoriku, uvolňuje svalové napětí a zvyšuje sebevědomí.

Žáci si pejsky hladili, mazlili se s nimi, šeptali si. U dětí bylo na první pohled vidět něhu a jemnost pohybů při pohlazení. Slepičky hedvábničky jsou okrasné plemeno, jejichž peří, když si pohladíte, jako byste sáhli do angorské srsti. Děti si je mohly k sobě přitulit a mazlit se s nimi.

Canisterapie z projektu Peříčka se uskutečnila za podpory KÚ MSK.

Mgr. Marie Šnokhousová

fotogalerie zde


Den řemesel aneb „Čím budu“

Publikováno: /říjen, 2025/

Ve středu 1. 10. 2025 jsme navštívili akci SOU Husova v Bohumíně. Na náměstí T.G.Masaryka jsme si prohlídli učňovské obory, které toto učiliště nabízí. Pro žáky byly nové a velmi zajímavé obory kadeřnice nebo železničář. Projektový den byl naplánován na celé dopoledne, ale počasí plány překazilo. Návštěvu na náměstí jsme zkrátili a pokračovali ve třídě povídáním o tom, který obor žáky zaujal a čím by chtěli v budoucnu být. I přes nepřízeň počasí se projektový den „Čím budu“ vydařil.

Mgr. Pavlína Marečková

fotogalerie zde


Den řemesel aneb „Řemeslo, které tě uživí“

Publikováno: /říjen, 2025/

Žáci VI. A se zúčastnili Dne řemesel, který pořádala Střední škola Bohumín. Cílem akce bylo představit žákům různé učební obory, které mohou po základní škole studovat. Představeny byly například tyto obory: kadeřnice, sociální pracovnice, obráběč kovů, kuchař nebo elektrikář.

Těšili jsme se na ukázky tradičních řemesel, jako jsou kovář, truhlář nebo zedník, ale tyto obory škola nenabízí a proto představeny nebyly. Nabídka byla spíše zaměřená na služby a technické směry. Mysleli jsme si, že si žáci budou moci vyzkoušet více praktických činností, ale většina stanovišť nabízela spíše ukázky. Největší úspěch měl nakonec veslařský trenažer.

Celý projektový den měl návaznost na školní výuku. Již v pondělní hodině českého jazyka žáci zhlédli video o řemeslech a tvořili myšlenkovou mapu „Staré časy“, kde přemýšleli o tom, jak se žilo dříve bez moderních technologií a jakou roli měla řemesla. V pracovních činnostech pak sami ztvárňovali vybraná povolání – pekaře, hrnčíře, ševce, krejčího, tesaře či kováře. Díky tomu měli žáci přehled o tom, co všechno pojem „řemeslo“ obnáší a jaká řemesla se dříve běžně využívala.

Od akce jsme sice očekávali více praktických ukázek, ale téma jsme si dále rozpracovali v dalších vyučovacích hodinách, takže celkově projektový den o řemeslech hodnotíme kladně.

Mgr. Marie Moskalová

fotogalerie zde


Den řemesel

Publikováno: /říjen, 2025/

1. 10. 2025 se žáci V.A třídy vydali do Bohumína na tradiční akci Den řemesel, kterou na náměstí T. G. Masaryka pořádala tamní střední škola. Ta prezentovala své učební i maturitní obory ukázkami prací či ochutnávkami.

Žáci měli možnost okusit teplé jídlo připravené studenty, ohřát se teplým čajem, podívat se na práci kadeřnic, sociálních pracovnic, strojních mechaniků či elektrikářů. Mohli se seznámit se světem různých řemesel i si vyzkoušet svoje dovednosti. Za pozvánku na tuto hezky připravenou akci střední škole můžeme jen poděkovat.

PhDr. Jarmila N. Nelhübelová

fotogalerie zde

« | 1 2 3 4 5 6 774 | »